۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۵۹۷۲۲

سمینار جمعیت به همت حوزه علمیه خواهران جیرفت برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان جیرفت گفت: تبلیغات سوء برخی دولت های گذشته روند افزایش جمعیت را متوقف کرده است اما در سال های اخیر برای رفع این معضل در جنوب اقدامات مناسبی آغاز شده است.
حجت الاسلام کرمي پور

حجت الاسلام رضا کرمی پور، امام جمعه شهرستان جیرفت، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار داشت: مسأله افزایش جمعیت در حال حاضر در کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید از سوی نهادهای مسؤول و جریان فرهنگی و اجرایی کشور مورد توجه قرار گیرد.

 

وی افزود: در آموزه های دینی نسبت به افزایش جمیعت و کثرت مسلمانان سفارش های زیادی شده است.

 

امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: متأسفانه در اثر تبلیغات سوئی که برخی از دولت های گذشته در مناطق جنوب کرمان داشته اند، روند رشد جمعیت رو به کاهش بوده است.

 

وی با اشاره به اهمیت مسأله جمعیت در این مناطق اظهار داشت: در سال های اخیر به تبع نگرانی هایی که در این زمینه وجود داشته، در جنوب کرمان اقداماتی آغاز شده است.

 

حجت الاسلام کرمی پور افزود: برای توجیه سازی روحانیان مبلغی که در ایام تبلیغی و غیر ایام تبلیغی در بین مردم حضور می یابند و با آنان سروکار دارند، برنامه های خوبی در دست اقدام است.

 

امام جمعه جیرفت اظهار داشت: در همین راستا هفته آینده سمیناری با موضوع افزایش جمعیت، به همت حوزه علمیه خواهران جیرفت و با همکاری برخی نهادهای مسؤول در این زمینه برگزار خواهد شد و در طول این سمینار، اساتید و متخصصان این امر، آسیب های کاهش جمعیت و راه کارهای رفع این معضل را به خصوص در مناطق جنوب مورد بررسی قرار خواهند داد./972/ت302/ب4

ارسال نظرات