۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۵۹۷۴۴
آیت‌الله علما:

فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی با زبان روز به جوانان منتقل شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در دیدار جمعی از مربیان و سرگروه های شجره طیبه صالحین، گفت: در عرصه فعالیت های فرهنگی و تربیتی سعی کنید با برنامه، طرح صحیح و با زبان روز با مخاطب صحبت کنید.
ديدار سرگروه هاي صالحين با آيت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در دیدار جمعی از مربیان و سرگروه های شجره طیبه صالحین، بیان کرد: یکی از کارها و برنامه های اساسی کسانی که در بدنه بسیج فعال هستند نیروسازی است، سعی کنید این انگیزه ای که برای شما به وجود آمده را حفظ و با روحیه ای خستگی ناپذیر با اقتدا و الگوگیری از امام راحل محله های خود را اداره و مدیریت کنید.

 

وی افزود: تلاش کنید از توان خود به خوبی بهره برده، و دغدغه شما این باشد که نیروهای خوبی را برای اسلام و انقلاب تربیت کنید.

 

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: غفلت از نیرو سازی در زمینه های مختلف برای انقلاب اسلامی مسأله ای مهم است که باید رفع شود، از میان این حلقه های صالحین آثار و نتایج خوبی به دست می آید و این امر وابسته به همت شما عزیزان دارد.


آیت الله علما خاطر نشان کرد: جوانان کشور ما دارای دلهای صاف و پاکی هستند، نباید تنها به ظاهر افراد توجه و در مورد آنها قضاوت کرد باید با نسل جوان رفاقت و صمیمیت ایجاد کرده و با ایجاد حس اعتماد می توان به راحتی بر آنان اثر گذاشته و به مسیر صحیح هدایت کرد؛ ظاهر ناپسند، بد و رفتارهای از این دست در بیشتر موارد اقتضای سن نوجوان و جوانان است؛ بسیاری از جوانان حرف حق و رفتار صحیح را نیاموخته اند و در بسیاری از موارد خانواده ها در این زمینه کوتاهی می کنند،
در مواجهه با نسل جوان باید با یک روانشناسی و با یک انگیزه خاص این ها را جمع و جذب کرد.


استاد شجره طیبه صالحین استان کرمانشاه در ادامه بیان کرد: ا
مروز از هر سو و با هر ترفند مسأله تربیت جامعه مورد هدف واقع شده است اما این میدان نبرد نباید ما را خسته کند بلکه باید راغب تر و مصمم تر به این کار پرداخت.


امام جمعه کرمانشاه افزود: ماجرای طرح کشف حجاب رضا خان را که 90 سال پیش انجام شده است را ببینید، آثار آن الان در جامعه ما پدیدار شده است، در کار تربیتی و فرهنگی نیز اگر امروز شما کاری را انجام می دهید ممکن است امروز جواب ندهد اما ذهنیتی را ایجاد می کند که در سال های آینده می توان آثار آن را مشاهده کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: در عرصه فعالیت های فرهنگی و تربیتی سعی کنید با برنامه و با طرح صحیح و با زبان روز با مخاطب خود صحبت کنید، هر یک از ما اگر بتوانیم محله هایمان را اصلاح کنیم بعد از مدتی متوجه می شویم که شهرمان اصلاح شده است.

 

آیت الله علما تصریح کرد: یقین داشته باشید این کارهای تربیتی سبب امدادهای غیبی در زندگی خود ما خواهد شد، امیدوارم که در راه خدمت رسانی به جامعه اسلامی موفق باشیم.

 

در پایان این دیدار سرگروه های حلقه های تربیتی به مناسبت ایام گرامی داشت مقام معلم، کتاب نفیس شرح رساله الولایة تألیف حضرت آیت الله جوادی آملی را به آیت الله علما اهدا کرد./967/پ202/ب4

ارسال نظرات