۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۶۱۲۴۳
مدیر حوزه علمیه گلستان:

سیره نبوی بهترین الگو برای تعالی حقیقی بشریت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه گلستان با بیان این که کلام حضرت محمد(ص) قبله گاه توحید است، گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) آفتاب را به انسان بشارت داد و در تاریکی جهل عرب با مژده روشنایی آمد.
حجت الاسلام ملكي مدير حوزه علميه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر حوزه علمیه گلستان امروز در مراسمی که به مناسبت مبعث رسول اکرم در گرگان برگزار شد با تبریک عید مبعث با اشاره به فضائل اخلاقی رسول خدا گفت: پیامبر اکرم(ص) آغازگر فصلی نو در فرهنگ جهانی بود، شخصی که بدون داشتن سواد خواندن و نوشتن به همه علوم دنیا آگاهی داشت و در آن فضای مسموم جامعه عرب به تبلیغ دین مبین اسلام پرداخت.

 

حجت الاسلام مصطفی ملکی ادامه داد: امروز نه تنها مسلمانان و نه تنها دوستداران آن حضرت که افلاکیان نیز این روز الهی را جشن می‌گیرند.

 

وی فرهنگ اسلام را پاینده ترین فرهنگ خواند و با بیان این که اسلام براساس حقوق بشر و مجموعه‌ای از رفتارهای نیک و پسندیده شکل گرفت و همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: حضرت محمد(ص) با توکل و ایمان به خدا این فرهنگ را در گردباد جاهلیت عرب ترویج داد و غبار جهل را از پیکر جامعه زدود.

 

مدیر حوزه علمیه گلستان با بیان این که کلام حضرت محمد(ص) قبله گاه توحید است، گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) آفتاب را به انسان بشارت داد و در تاریکی جهل عرب با مژده روشنایی آمد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه گلستان تصریح کرد: اساس دین مبین اسلام برپایه خواسته ها و نیازهای روز بشر است و همین امر مردم جهان را به سمت این دین الهی سوق می دهد.

 

حجت الاسلام ملکی مهم ترین عامل جهان شمولی شدن رسول اکرم(ص) را اخلاق خوب و تواضع آن حضرت خواند و گفت: مبلغان باید راه و سیره پیغمبر اسلام را در پیش گیرند و با همان روحیه و اخلاق شایسته به انجام امور تبلیغی بپردازند.

 

مدیر حوزه علمیه گلستان با اشاره به نقش پیامبر اکرم در ترویج دین اضافه کرد: هرچند دین اسلام تأمین کننده نیازهای انسان ها بود اما بشر همیشه تشنه حقایقی بود که از زبان وحی بیان می شد و آنچه که خداوند از طریق پیامبر اکرم و کتاب قرآن به بشر آموخت تفکر، تعقل و تدبر بود. 

 

وی در پایان بزرگترین تبلیغ را شناساندن سیره پیغمبر خدا به جهانیان عنوان کرد و گفت: تبلیغ در اسلام بسیار توصیه شده و از زمان پیامبر اکر(ص) تاکنون همواره افراد مؤمن و با تقوا به تبلیغ، هدایت، امر به معروف و نهی از منکر پرداخته اند و این رسالت همچنان باقی است و از سوی مبلغان اسلام در حال انجام است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات