۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۲۶۱۴۶۳
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بوشهر:

نمایش صالحین به مدت سه شب در بوشهر برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بوشهر از برگزاری نمایش صالحین در بوشهر خبر داد و گفت: این نمایش به مدت سه شب و با هدف بازسازی صحنه‌هایی از حماسه‌های صالحین در طول تاریخ برگزار می شود.
صالحين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر ، عبدالرضا دشتی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بوشهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: راه و رسم شهدا تبدیل به الگویی ماندگار برای تمام جوامعی شد که می‌خواهند در مقابل ظلم و استکبار بایستند و مقاومت کنند.

 

دشتی افزود: زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدا بدون شک امری مهم و ضروری است و هر آنچه که امروز داریم همه از برکت خون پاک شهداست.

 

وی درباره نام گذاری نمایش صالحین اظهار داشت: نمایش صالحین همان صحنه های قیام صالحین است که از امام حسین(ع) در کربلا آغاز شد تا کربلای ایران و جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس ادامه داشت.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بوشهر به هدف برگزاری نمایش حماسه صالحین در بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: هدف از نمایش حماسه صالحین بازسازی صحنه‌هایی از حماسه‌های صالحین در طول تاریخ است.

 

دشتی افزود: این نمایش روایتی از رشادت‌های دلیرمردان بوشهری در هشت سال دفاع مقدس، مبارزه با استعمار پیر انگلیس، معرفی نقش مردم بوشهر در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، نبرد مستقیم رزمندگان بوشهری در خلیج‌فارس با آمریکای جنایتکار و عملیات فتح‌المبین است.

 

وی تأکید کرد: عزت و اقتدار امروز ملت ایران مرهون و مدیون خون پاک جوانانی است که در طول هشت سال دفاع مقدس با از خود‌گذشتگی و ایثار نشان دادند که دنیای استکبار به هیچ وجه قدرت مقابله با ملت بزرگ ایران اسلامی را نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت.

 

دشتی با عنوان اینکه شهید نادر مهدوی به عنوان شهید شاخص امسال معرفی شده است، بیان کرد: نقش ویژه شهید مهدوی در نبرد با استکبارشناخته شده و باید به آن ویژه پرداخته شود.

 

وی افزود: مردم بوشهر در همه عرصه‌ها و زمان‌های دفاع مقدس نقش خود را به خوبی ایفا کردند و باید به خوبی این نقش به آیندگان انتقال داده شود.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بوشهر با اشاره به مکان و زمان اجرای این نمایش، خاطرنشان کرد: این نمایش در طول سه شب و در تاریخ‌های 28، 29 و 30 اردیبهشت‌ماه ساعت 21 و حدفاصل محور بوشهر ـ چغادک بعد از تیپ پیاده امام صادق(ع) برگزار می‌شود.

 

وی به آیتم‌هایی که در این نمایش اجرا می‌شود اشاره کرد و گفت: بازسازی صحنه های عاشورا، انقلاب، واقعه حماسه دلیران تنگستان و رشادت های رییسعلی دلواری، عملیات‌های دفاع مقدس همچون عملیات فتح المبین و حضور مردم بوشهر در این عملیات، حماسه خلیج فارس و نبرد شهیدانی چون بیژن گرد وشهید مهدوی و مبارکی با ناوهای آمریکا، بازسازی تپه‌های نبئه(شهادت علیرضا ماهینی) در جنگ های نامنظم و گردان مالک اشتر که بوشهری ها در آن عملیات با شهید چمران شهبد علیرضا ماهینی حضور داشتند و صحنه های مناطق بمباران شده بوشهر از جمله شهادت شهید رقیه حیاتی و همچنین نحوه شهادت شهید میگلی‌نژاد از جمله آیتم‌های این نمایش است./833/پ202/ح

ارسال نظرات