۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۶۲۰۹۷
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

مراسم جشن میلاد امام زمان در امامزادگان شاخص استان مرکزی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به برپایی مراسم جشن شب و روز میلاد امام زمان(عج) در بقاع متبرکه سراسر استان گفت: در جهت تعظیم شعائر اسلامی و عید ولادت امام عصر(عج) مراسم جشن و سرور در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان برگزار می شود.
حجت الاسلام عباسيان مدير کل اوقاف و امور خيريه استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام عباسیان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بعد از ظهر امروز چهارشنبه 30اردیبهشت، در نشست هم اندیشی با رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه شعبان بر لزوم برگزاری مراسمات و اعیاد ماه شعبان در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص سراسر استان تأکید کرد.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اهمیت جشن های ماه شعبان بخصوص نیمه شعبان و مردمی بودن این مراسم بیان کرد: ولادت امام حسین(ع)، امام سجاد(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت مهدی(عج) در این ماه عظیم واقع شده و از آنجا که امامزادگان فرزندان ائمه معصوم(ع) و پناهگاه معنوی مردم هستند؛ از این رو لازم است این اعیاد بصورت شاخص و ویژه در بقاع متبرکه سراسر استان برگزار شود.


حجت الاسلام عباسیان با بیان اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه استان در اعیاد و مناسبت های ماه شعبان بخصوص نیمه شعبان آماده و میزبان برگزاری جشن ها خواهند بود افزود: در راستای عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری در تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور همزمان با میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) ویژه برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص سراسر استان برگزار خواهد شد.


وی اظهار کرد: میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) و بحث مهدویت یکی از ارکان مهم جهان تشیع و دین مبین اسلام است که لازم است نسبت به آن توجه ویژه ای داشت و باید تلاش کرد در کنار برپایی مراسم جشن و مداحی، جایگاه مهدویت را نیز بخوبی برای عموم مردم به ویژه نسل جوان تبیین و تشریح کرد و امامزادگان و بقاع متبرکه نیز به عنوان مأمن معنوی مردم در این راستا می توانند نقش آفرین باشند.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با تأکید بر لزوم استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در امامزادگان نسبت به برگزاری باشکوه این مراسم از تشکیل ستاد هماهنگی و سازماندهی، هدایت، راهبری، نظارت و ارزیابی دقیق برنامه های این ایام مطابق با ابلاغیه ارسالی از سازمان در استان خبر داد.


حجت الاسلام عباسیان، با اشاره به برپایی مراسم جشن شب و روز میلاد امام زمان(عج) در بقاع متبرکه سراسر استان اظهار کرد: در جهت تعظیم شعائر اسلامی و عید ولادت امام عصر(عج) مراسم جشن و سرور در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان که قابلیت برگزاری اعیاد و پذیرایی از دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را دارند برگزار خواهد شد.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه لازم است نسبت به اجرای برنامه‌های ابلاغی سازمان در این ایام اهتمام ویژه‌ای از سوی ادارات اوقاف شهرستان صورت پذیرد افزود: برنامه‌های مربوط به روز ولادت حضرت ولی عصر(عج)در دو بخش ویژه برنامه‌های مخصوص امامزادگان و بقاع شاخص و برنامه‌های عمومی بقاع متبرکه ارائه شده است.


وی از برگزاری مراسم ویژه عصر روز میلاد با عنوان منتظران ظهور در بقاع شاخص استان خبر داد و در ادامه تبلیغات و اطلاع ‌رسانی مناسب درباره مراسم و برگزاری نشست خبری مدیر کل، آماده‌سازی بقاع شاخص استان جهت احیاء شب نیمه شعبان، تبلیغات گسترده و نصب بنر و پوستر در میادین اصلی شهر و ورودی امامزادگان و بقاع متبرکه، دعوت از مسئولین و شخصیتهای برجسته استان و شهرستان جهت برپایی جهت تبیین نقش امام زمان (عج) و بیان فضائل انتظار و نشانه‌های یک نوجوان و جوان منتظر و هر چه باشکوهتر مراسم نیمه شعبان، قرائت ادعیه و زیارت حضرت ولی عصر(عج)، برنامه‌ریزی جهت برگزاری برنامه‌های متنوع برای نوجوانان و جوانان در طول مراسم احیاء از قبیل مسابقات فرهنگی قرآنی و جلسات معرفتی و ...را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده بیان کرد.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: هر شهرستان موظف است نسبت به تدارک و اجرای برنامه ویژه شب و روز نیمه شعبان مطابق با ضوابط در بقاع شاخص شهرستان اقدام کند.


حجت الاسلام عباسیان در ادامه گفت: اجرای تواشیح در محافل قرآنی، احیاء شب نیمه شعبان با برنامه‌های متنوع معنوی و سخنرانی در آستان مقدس امامزادگان شاخص و تبلیغات و اطلاع‌رسانی این برنامه، برپایی ایستگاه‌های مشاوره وقف و ایجاد وقف جدید مرتبط با امام زمان (عج)، حلقه‌های معرفتی و هم‌اندیشی، برپایی جلسات گفتگو، میزگرد، پرسش و پاسخ و شبهه‌شناسی در جوار بقاع متبرکه شاخص استان با دعوت از صاحب‌نظران و کارشناسان عرصه مهدویت، اطعام و پذیرایی، برگزاری مسابقات فرهنگی و... را از دیگر برنامه های پیش بینی شده عنوان کرد. /842/پ202/ح

ارسال نظرات