۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۹
کد خبر: ۲۶۲۴۴۲
آیت الله مظاهری:

مسأله داعش امروز از معضل تروریستی به دعوای میان شیعه و سنی تبدیل شده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مظاهری با ذکر فجایع یمن، عراق و سوریه، گفت: امشب عید ما تبدیل به عزا شده و متاسفانه مسأله داعش از معضل تروریستی به دعوای میان شیعه و سنی تبدیل شده و رمز نابودی داعش در توسل به امام حسین(ع) است.
سخنراني آيت الله مظاهري  آيت‌الله حسين مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله مظاهری، مدیر حوزه های علمیه استان اصفهان شب گذشته در شب میلاد امام حسین(ع) در مسجد حکیم اصفهان ضمن تبریک این شب عزیز، گفت: مسإله داعش تا دیروز فقط معضل تروریست های خشن و وحشی بود که به قتل و غارت می پرداختند.

 

رییس حوزه های علمیه استان اصفهان ادامه داد: امروز متأسفانه داعش از معضل یک گروه تروریستی به دعوای میان شیعه و سنی تبدیل شده در حالی که قبل از آن و به خصوص بعد از فتوای جهاد علمای عراق داعش در حال اضمحلال سریع بود اما اکنون آن ها تا 30 کیلومتری بغداد پیش آمده اند.

 

وی افزود: خیال نمی کردیم الانبار سقوط کند ولی سقوط کرده و مردم سنی عراق و به خصوص موصل در داعش وارد شده اند و بسیاری از جهادگران سنی عراقی در برابر داعش بی اعتنا شده اند.

 

حضرت آیت الله مظاهری بیان داشت: بعضی از اهل سنت عراق کارشان به جایی رسیده که به بعثی ها کمک می کنند و داعش در عراق و سوریه  پیروزی های چشمگیری پیدا کرده و می خواهند قبور مطهر کربلا و نجف را تخریب کنند.

 

وی رمز نابودی داعش و سعودی ها را در توسلات به حضرات ابوالفضل(ع)، امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) دانسته و تاکید کرد: حقیقتا در وضع اسف بار کنونی جهان اسلام امشب عید ما به عزا تبدیل شده است.

 

مواظب باشیم عزاداری ها آلوده نشوند

وی ابراز داشت: آمریکایی ها وقتی در جنگ تحمیلی شکست خوردند به جنگ فرهنگی دامن زدند سپس فتنه داعش را بر پا کردند و وقتی دیدند داعش در حال نابودی به دست اتحاد مسلمین است، این بار از حربه اختلاف انداختن میان شیعه و سنی و تحریک آنان علیه یکدیگر استفاده کردند.

 

حضرت آیت الله مظاهری تصریح کرد: امروز دل آیت الله سیستانی از وقایع عراق خون است و رهبر معظم انقلاب هم از کشته شدن مسلمین به دست یکدیگر با نیت قربه الی الله بسیار ناراحت هستند و وقتی مسلمان به جان مسلمان بیفتد دیگر توپ و تانک کاری از پیش نمی برد.

 

رییس حوزه های علمیه استان اصفهان قیام و به شهادت رسیدن امام حسین(ع) و بعد از آن اسارت حرم ایشان و روشنگری های حضرت زینب(س) را عامل حفظ اسلام از خطر نابودی همیشگی دانست و اظهار داشت: توسل به امام حسین(ع) در طول تاریخ تا به امروز معجزه های فراوانی در رفع گرفتاری های مردم و جوامع داشته و داستان های بسیاری دراین باره وجود دارد.

 

وی با یادآوری خاطرات دفاع مقدس خاطر نشان کرد: در جبهه ها وقتی رزمندگان اسلام به مشکلات بزرگی در عملیات ها برخورد می کردند توسلات به ائمه(ع) و به خصوص امام حسین(ع) بود که در کنار جان فشانی های بسیجی ها پیروزی ها را برای اسلام رقم می زد.

 

حضرت آیت الله مظاهری با بیان این نکته که عزاداری برای امامان(ع) و اشک ریختن در مجالس آن بزرگواران ادامه شهادت و اسارت ایشان است و ثواب آن از هر حج و عمره ای بالاتر است، هشدار داد: مواظب باشیم عزاداری ها آلوده نشود و مبادا عزاداری ها مغایر با فتاوای مراجع تقلید باشد و بدانیم که ایجاد انحراف در مجالس اهل بیت(ع) نقشه شوم استکبار جهانی است.

 

قصد سعودی ها در تخریب قبور ائمه مسبوق به سابقه است

رییس حوزه های علمیه استان اصفهان در پایان اظهار داشت: سعودی ها همان گونه که در ابتدای حکومت خود گنبد و بارگاه کربلا را تخریب کردند امروز هم قصد دارند تا عمل کثیف و ننگین خود را تکرار کنند که انشاء الله با توسلات شیعه و اتحاد مسلمین داعش هم شکست خورده و با ظهور مهدی فاطمه(عج) همه مظلومان جهان نجات خواهند یافت./939/پ202/ح

ارسال نظرات