۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۲۶۲۸۸۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

فتح خرمشهر مایه عزت انقلابیون و ذلت جبهه استکبار است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به این که فتح بزرگ خرمشهر می‌تواند برای نسل فعلی و هم برای نسل آینده نماد و مظهر با ارزشی باشد، گفت: فتح خرمشهر مایه عزت انقلابیون و مبارزان و مایه ننگ و ذلت جبهه استکبار است.
حجت‌الاسلام قربان‌پور، مدير کل تبليغات اسلامي استان مرکزي

حجت الاسلام صفر قربان پور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با تبریک سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت و پایداری که در سال جاری همزمان شد و با تبریک ایام اعیاد شعبانیه خاصه امام سجاد(ع) بیان داشت: خرمشهر که در واقع خونین شهر شده بود نماد مقاومت و پایداری جبهه حق علیه باطل و دفاع مقدس است.

 

حجت الاسلام قربان پور با بیان این که سوم خردادماه روز ایثار و مقاومت و پیروزی است خاطرنشان کرد: سوم خرداد یادآور رشادت و از خودگذشتگی رزمندگان غیور و رشیدان فهیم ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به این که فتح بزرگ خرمشهر می‌تواند برای نسل فعلی و هم برای نسل آینده نماد و مظهر با ارزشی باشد اظهار داشت: سوم خرداد یادآور جانفشانی ‌و ایثار دلاورمردانی است که با عشق به امام خمینی(ره) در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب ایستادگی کردند.


حجت الاسلام قربان پور اظهار کرد: برای پایداری و مقاومت در برابر متجاوزان، 35روز ایستادگی مستقیم انجام داده شد و رزمندگان دوران دفاع مقدس برای حفظ خرمشهر از جان خود مایه گذاشتند و همچنین در دفاع از شرافت انسانی خویش حداکثر سرمایه گذاری را انجام دادند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: تهاجم جهانی علیه خرمشهر با دست صدامیان موجب شد که در 4 آبان سال 1359 بعد از 35 روز مقاومت آن شهر به اشغال بیگانگان درآید و این تهاجم هیچگاه از ذهن رزمندگان خارج نشد و از قلب و دل مردم مقاوم خوزستان به ویژه خرمشهر مهرش بیرون نرفت.

 

حجت الاسلام قربان پور گفت: رزمندگان دفاع مقدس با فرمان هدایت امام خمینی(ره) و حضور چشم گیر مردم ولایتمدار با عزم جزم عملیات بیت المقدس را طراحی کردند و سرانجام در روز سوم خرداد با نصرت الهی بعد از 578 روز اشغال، خونین شهر مجددا آغوش خود را به روی فرزندان آب و خاک جمهوری اسلامی گشود.

 


مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: به فرموده امام خمینی(ره) خرمشهر را خدا آزاد کرد و این مهم نماد نصرت خداوند شد و پرچم جمهوری اسلامی مجددا بر بام مسجد سرافراز آن شهر(مسجد جامع)نصب شد.


وی بیان داشت: آنچه که مهم است ایستادگی ملت و رزمندگان دفاع مقدس و مقاومت رهبر انقلاب اسلامی با امید نصرت الهی است که به دلیل استحکام ایمان در قلوب مؤمنان رخ داده است بنابراین فتح خرمشهر مایه عزت انقلابیون و مبارزین و مایه ننگ و ذلت خواری جبهه استکباری است.

 

حجت الاسلام قربان پور در ادامه با اشاره به این که سوم خرداد در میان روزهای دفاع مقدس به طور ویژه، مظهر و تجلی گاه ایستادگی و مقاومت است گفت: حماسه فتح خرمشهر یکی از صفحات زرین ایران است که باید به عنوان یک درس بزرگ سرلوحه ملت غیور ایران اسلامی قرار گیرد./842/ت302/ب4

ارسال نظرات