۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۲۶۲۹۱۲
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تأکید کرد؛

دوران تهدید ملت‌ها از سوی مستکبران گذشته است/ 3 خرداد تصویر باشکوهی از قدرت و اراده ملت

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تأکید بر این‌که دوران تهدید ملت‌ها از سوی مستکبران عالم گذشته است،‌ گفت: روز سوم خرداد و فتح خرمشهر یک قاب تصویر باشکوه برای ملت ایران و روز ملی مقاومت، ایثار و پایداری نام گرفته است.
 حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان اردبیل به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، خاطرنشان کرد: هر ملتی در طول تاریخ کشور خود صحنه‌ای به یاد ماندنی دارد که همیشه به آن افتخار می‌کند و در ایران نیز دفاع مقدس حماسه ای تاریخی و ماندگار و نشان عزت و عظمت ملت ایران اسلامی است.

 

وی افزود: روز سوم خرداد و فتح خرمشهر یک قاب تصویر باشکوه برای ملت ایران است و روز ملی مقاومت، ایثار و پایداری نام گرفته است.

 

ملت ایران اسلامی هیچگاه در مقابل تهدیدات دچار ضعف نمی شود

امام جمعه اردبیل، تصریح کرد: امروز نیز دشمن قصد دارد تا اراده مردم ایران را تضعیف کند ولی ملت ایران در طی 36 سال گذشته ثابت کرده‌اند که اراده خود را در دفاع از نظام و انقلاب از دست نمی‌دهند.

 

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری، بیان داشت: ملت ایران ثابت کرده که هیچ ‌موقع در مقابل تهدیدها دچار ضعف نمی‌شود و این که دشمن می‌گوید گزینه نظامی بر علیه ایران را روی میز دارد برای ایجاد جنگ روانی است چرا که اگر توان حمله نظامی به ایران را داشتند قطعا مدت‌ها پیش این عمل را اجرایی می‌کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، تصریح کرد: دشمنان به خوبی می‌دانند که مردم ایران در مقابل تهدیدات آنها از حق خود کوتاه نخواهند آمد و این اقتدار و توان امروزی نظام جمهوری اسلامی ایران را مدیون خون شهدا و دلاوری‌های رزمندگان و جانبازان 8 سال دفاع مقدس هستیم.

 

وی بیان کرد: دشمن اگر دست از فزون‌خواهی برندارد و فراتر از توافق‌های صورت گرفته طلب کند باید بداند که مردم ایران در برابر تمامی تهدیدها مقاومت و ایستادگی می‌کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به تهدیدات آمریکا و غرب علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: استکبار باید توجه داشته باشد دوران تهدید بر علیه ملت ایران تمام شده است.

 

در مقابل هر تهدیدی با تمام قوا ایستادگی می کنیم

سردار جلیل بابازاده، فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل نیز در این مراسم با اشاره به ایام آزادسازی خرمشهر، گفت: در عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد سپاه و ارتش در قالب لشکر مشترک جمهوری اسلامی ایران توانستند با ایمان به خدا و دلاورمردی‌های رزمندگان در طی 25 روز و در 3 مرحله این شهر آزاد کنند که به فرموده امام خمینی(ره) خرمشهر را خدا آزاد کرد.

 

وی افزود: در طول 8 سال دفاع مقدس هر دو ابر قدرت شرق و غرب به طور کامل از عراق در حمله به ایران مظلوم حمایت می‌کردند که در تمامی این 8 سال عراق چند بار تجهیزات نظامی خود را به روزرسانی کرد در صورتی که رزمندگان اسلام در این جنگ با کم‌ترین امکانات در میدان نبرد مقاومت کردند.

 

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع)استان اردبیل، تصریح کرد: در عملیات بیت‌المقدس رزمندگان با دلاوری‌های بی‌پایان و کم‌ترین امکانات تا عمق دشمن پیش‌روی کردند که در این عملیات 19 هزار نفر اسیر و حدود 17 هزار نفر نیز از نیروهای عراقی کشته و زخمی شدند.

 

سردار بابازاده، بیان داشت: فتح خرمشهر یک کار بسیار فوق‌العاده بود که دشمنان این نظام باید به تاریخ کشور ایران توجه داشته باشند و بدانند که اگر گزینه نظامی بر علیه ایران را مطرح می‌کنند، ملت ایران نیز گزینه‌هایی مانند ولایت‌مداری، اخلاص و ایثار را بر روی میز دارند و نشان می‌دهند که بعد از گذشت چندین سال از جنگ هنوز هم برای دفاع از ملت و نظام آماده مقابله با هر تهدیدی هستند.

 

وی ادامه داد: مردم را از خود دانستن و خود را از مردم دانستن حرف اول و آخر نظام است و مردم ایران با الگو گرفتن از تاسوعا و عاشورا در برابر ظلم ایستادگی می‌کنند.

 

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع)استان اردبیل، گفت: ملت ایران در طول 36 سال گذشته از انقلاب اسلامی ایران همیشه و در عرصه‌های مختلف در مقابل هجمه‌های دشمنان ایستادگی کردند و امروز نیز شاهد هستیم که در قبال مذاکرات ایران با غرب، طرف غربی هر روز بهانه جدیدی به منظور ایجاد اختلاف مطرح می‌کند.

 

بابازاده با اشاره به این که سوم خرداد روز عزت رزمندگان است، تصریح کرد: همه باید در کنار هم برای بالا‌بردن توان رزمی و دینی کشور تلاش کنیم و در صورت وجود بحران با تمام قوا در برابر دشمن ایستادگی می‌کنیم و هر تهدید کننده‌ای را از کار خود پشیمان خواهیم کرد./937/پ201/ب4

ارسال نظرات