۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۲۶۳۴۱۷
دبیر ستاد احیای امر به‌ معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی:

زنان نقش محوری در مقابله با هجمه‌های فرهنگی ماهواره دارند

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد احیای امر به‌ معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با بیان این‌که در حال حاضر بیش از 82 درصد از ماهواره خانواده‌ها را هدف هجمه‌های فرهنگی خود قرار داده و به دنبال تغییر سبک زندگی مردم هستند، گفت: زنان نقش محوری در مقابله با هجمه‌های فرهنگی ماهواره دارند
تأثيرات ماهواره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، سردار یعقوب علی نظری، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) و دبیر ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، ظهر امروز  در اجتماع بزرگ بانوان در مهدیه بیرجند با تبریک اعیاد شعبان و گرامیداشت فتح خرمشهر، گفت: ماه شعبان، ماه ولایت بقیه‌الله اعظم(عج) است.

 

وی افزود: توجه و عنایت خداوند متعال و همچنین ائمه اطهار همواره برای این پیروزی و موفقیت‌های ملت ایران اسلامی جاری و ساری بوده است.

 

سردار نظری با اشاره به سالروز فتح خرمشهر تصریح کرد: عملیات غرورآفرین فتح خرمشهر دارای دو پیام مهم و استراتژیک است، اولاً اینکه در آن دوره سخت و طا‌قت‌فرسا و بسیار مهم جوانان و در کنار آن‌ها مردم با وجود مشکلات فراوان با استقامت و پایداری خرمشهر را آزاد کردند و پیام دوم فتح خرمشهر درنتیجه صبر و استقامت رزمندگان اسلام بود.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس پیام‌های انسان‌ساز زیادی را دریافت کردیم، گفت: امروز هم اگر در مسیر تکلیف الهی و رسالت انقلابی خودمان، درس‌های آموزنده دوران دفاع مقدس را در دستور کار قرار دهیم، یقیناً به ‌مانند رزمندگان اسلام در تمام عرصه‌ها پیروز و موفق خواهیم بود.

 

سردار نظری با بیان این‌که کشور ایران اسلامی در یک جنگ تمام عیار با جبهه باطل به سرکردگی آمریکا در همه موضوعات سخت، نیمه سخت و جنگ نرم قرار دارد، افزود: امروز در این شرایط بسیار حساس در سه موضوع جنگ فرهنگی(تهاجم، ناتو و شبیخون فرهنگی) در قالب جنگ نرم در میدان تقابل با استکبار قرار داریم که جنگ اقتصادی را نیز می‌توان در این حوزه تعریف کرد.

 

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی ادامه داد: نظر کارشناسان این است که در  هشت سال دوران دفاع مقدس به‌ نوعی نقش اصلی بر دوش مردم بود و امروز در میدان جنگ نرم  نقش تأثیرگذار را  بانوان بر عهده‌ دارند.

 

وی با اشاره به اینکه در موضوع جنگ فرهنگی تمرکز اصلی بر خانواده و بانوان است، اظهار کرد: دشمن با ماهواره، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه درصدد ضربه زدن به بنیان خانواده‌ها است.

 

سردار نظری با بیان اینکه ماهواره‌ها به صورت کامل در اختیار و در راستای سیاست‌های آمریکا برنامه‌ تولید می‌کنند، گفت: طبق آمار 82 درصد برنامه‌های ماهواره مربوط به خانواده‌ها است که در پالایشی که در حوزه برنامه‌های ماهواره صورت گرفته حدود 69 درصد نقش اصلی را زنان بازی می‌کنند و 62 درصد محتواها در جهت خیانت به خانواده است(خیانت همسران به همدیگر) که متأسفانه این رویه در جامعه ما در حال گسترش است.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در ادامه افزود: 24 درصد محتوای برنامه‌های ماهواره در راستای ترویج طلاق، 13 درصد ایجاد روابط نامتعارف در خانواده‌ها(در جهت اعتقادات مسلمانان در خصوص ارتباط محرم و نامحرم، دشمن در تلاش است که با ایجاد روابط نامتعارف از این مسائل در خانواده‌ها عبور کند) و حدود یک  درصد ترویج زندگی تجردی(مجردی) است.

 

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته موضوع مقابله با ماهواره با نگاه روشنگری در دستور کار بسیج قرار گرفته است، اظهار کرد: در سال جاری برای مقابله با ماهواره در سطح مساجد و محلات گروه‌های در قالب روشنگری و آگاهی‌بخشی در خصوص آسیب‌های اجتماعی آن در حال ساماندهی است.

 

وی ادامه داد: در حوزه اینترنت نیز مشکلاتی از قبیل سایت‌های مستهجن و مبتذل وجود دارد که باید به شکل مدیریت‌شده به این بخش نگاه کرد.

 

دبیر ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود به گسترش شبکه‌های اجتماعی(تلفن همراه) در خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: در موضوع آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی باید روشنگری‌ و آگاهی‌بخشی و تقویت مبانی دینی در دستور کار قرار بگیرد.

 

وی افزود: نتایجی که تاکنون از تهاجم فرهنگی دشمن علیه خانواده‌ها به ‌دست‌ آمده حاکی از افزایش طلاق با ضریب بالا است.

 

سردار نظری با بیان این‌که خراسان جنوبی در سال گذشته در بخش طلاق جزو استان‌های نخست بوده است، ادامه داد: این بررسی‌ها نشان می‌دهد ارتباط با رسانه‌ها(آنچه رسانه‌ها تزریق می‌کنند قبح طلاق در حال از بین رفتن است و باید ما تلاش کنیم تا قباحت طلاق بیشتر شود و کسی جشن طلاق نگیرد)، ضریب تحمل همسران نسبت به همدیگر، کاهش غیرت زن و مرد(غیرت دینی کاهش پیداکرده است)، کاهش ازدواج(متأسفانه عدد بالایی در خصوص افزایش سن جوانان دختر و پسر مجرد وجود دارد)، تأثیرگذاری رسانه‌ها(ماهواره، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی) و انس با حیوانات از مهم‌ترین دلایل افزایش طلاق و آسیب‌های جنگ فرهنگی دشمن در کانون خانواده‌ها است.

 

دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با تأکید بر این‌که اشتغال بانوان باید در راستای شأن، منزلت و جایگاه آن‌ها باشد، گفت: بانوان شغل‌هایی که در سطح و شأن آن‌ها نیست را قبول نکنند.

 

وی افزود: خانواده‌داری، همسرداری و تربیت فرزند به ‌عنوان یک شغل الهی برای بانوان محسوب می‌شود.

 

سردار نظری با بیان اینکه راهکار برون‌رفت از مشکلات اجتماعی و فرهنگی جلوگیری از مصنوعی سازی است، اظهار کرد: متأسفانه جوانان ما در زمینه‌های مختلف با الگوبرداری از غرب به دنبال ایجاد رفتاری مصنوعی هستند.

 

وی ادامه داد: افزایش استفاده از داروهای ورزشی برای ایجاد قدرت مصنوعی و همچنین مصرف قرص‌های روان‌گردان برای شادی‌های مصنوعی از خطرهای پیشروی جوانان است.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تشکیل هسته‌های امنیت اخلاقی و اجتماعی و مقاومت فرهنگی در محلات و مساجد بسیار تأثیرگذار خواهد بود، تصریح کرد: این میدان جنگ فرهنگی است و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند باید حرکت‌های خودجوش فرهنگی صورت بگیرد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه حکومت نیز در جنگ فرهنگی دارای وظیفه است، گفت: وظیفه حکومت در مقابله با تهاجم و جنگ فرهنگی دشمن پشتیبانی از مردم و زمینه‌سازی است.

 

دبیر ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با انتقاد از اینکه متأسفانه برخی از مسؤولان فرهنگی باور ندارند ما درگیر یک جنگ فرهنگی هستیم، ادامه داد: هشدار می‌دهیم که نباید مبارزه با ابزارهای دشمن از قبیل ماهواره را رها کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه اخیرا در گوشه و کنار استان ترویج ابتذالات مشاهده‌ می‌شود، تصریح کرد: مردم شادی می‌خواهند که بر اساس دین و مصلحت‌های نظام بوده، نه برگزاری جشن‌هایی که در آن نواهای تند و زننده، اختلاط دختر و پسر و استفاده از گروه‌های موسیقی خاص مدنظر است که در شأن اسلام و نظام اسلامی ما نیست./968/پ201/ح

ارسال نظرات