۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۲۶۳۵۶۹
آیت الله علما:

امروز تفکر امام و حوزه‌های علمیه مورد هجوم دشمن است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما با بیان این‌که ریشه انقلاب در حوزه و مرجعیت است، گفت: امروز تفکر امام و حوزه ها مورد هجوم دشمن است، چون حوزه های علمیه نقش اساسی در افزایش بصیرت و آگاهی جامعه دارند.
آيت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله علما، نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در گردهمایی مدیران حوزه های علمیه و بسیج طلاب غرب کشور که صبح امروز در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: سال های پیش از انقلاب، اقداماتی جهت سر و سامان دادن به شئون حوزه ها انجام شد اما به دلیل مخالفت ها و کارشکنی های آن زمان، کارها نیمه تمام و خنثی باقی ماند، اما خوشبختانه در 20 سال اخیر خدمات و کارهای ارزشمندی در این زمینه انجام شده است.


وی با اشاره به زحمات و مشقات مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی در زمینه کارهای حوزوی عنوان داشت: ایشان تمام قد در مقابل ورود شاه به حوزه ها ایستاد و مقاومت کرد  و در حفظ حوزه ها بسیار حساس بود، اکنون نیز ما باید همت به خرج داده و با حوزه ها و شوراها همکاری کنیم که ان شاءالله حوزه ها سر و سامانی گرفته و با قدرت بیشتری به کار خود ادامه دهند.


آیت الله علما تصریح کرد: حوزه ها اساس کار و اساس آگاهی و بصیرت در جامعه هستند، حوزه های علمیه و طلاب نقش اساسی و محوری در افزایش بصیرت و آگاهی در جامعه دارند.


امام جمعه کرمانشاه با اشاره به نقش مهم حوزه ها در انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: ریشه انقلاب در حوزه و مرجعیت است و فضلای حوزه نقش اساسی و مهمی در شکل گیری انقلاب داشتند.


وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که حوزه ها باید بیست سال جلوتر باشند، افزود: این سخن یعنی حوزه ها از لحاظ فکری باید از زمان جلوتر بوده و انجام وظیفه کنند و این نشان از نقش تعیین کننده و اساسی حوزه دارد.


آیت الله علما در ادامه عنوان داشت: باید در حوزه ها کار بیشتری صورت گیرد، حوزه ها به بصیرت و آگاهی هر چه بیشتری نیاز دارند و باید تقویت و حفظ شوند.


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه یادآور شد: امروز تفکر امام و حوزه ها مورد هجوم دشمن است، طلاب جوان مورد هجمه های دشمنان هستند، پس باید این فضای خداپسندانه را با قدرت بیشتری حفظ و حراست کرد.


امام جمعه کرمانشاه در پایان سخنان خود از اهمیت نیت افراد در انجام امور سخن گفت و عنوان کرد: نیت پاک و خالص، بسیاری از زمینه ها را فراهم می کند، و کارها انجام شده و افق پیش روی انسان را روشن نگه می دارد و انسان ها را از حوادث مصون می کند، از این رو اگر نیت همه، ترویج دین و تفکر اسلامی باشد، خداوند تبارک و تعالی اسباب لازم را در این زمینه فراهم خواهد کرد./857/پ202/ب4

ارسال نظرات