۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۲۶۳۷۶۳
استاد حوزه علمیه:

با توجه به احادیث فراوان درباره امام زمان وجود ایشان غیرقابل انکار است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این که 657 حدیث نیز دلالت بر ظهور امام زمان(عج) دارد، گفت: آنقدر حدیث پیرامون امام عصر زیاد است که حضرت غیر قابل انکار می‌باشد.
حجت الاسلام حسن جعفري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حسن جعفری استاد حوزه چهارشنبه شب در مراسم شمیم ظهور در کانون فرهنگی الزهرا(س) با تبریک ایام شعبانیه گفت: ولادت امام زمان(عج) سال 255 یا 256 است و این تاریخ ولادت ولی عصر امام زمان(عج) است اما اگر بخواهیم تاریخ امام عصر را بدانیم باید گفت تاریخ ولادت ایشان به بلندای تاریخ است.

 

وی افزود: از زمانی که پیامبر اکرم(ص) به پیامبری مبعوث شد همان زمان، امام زمان ولادت دارد که پیامبراکرم(ص) نیز به آن اشاره دارد.

 

حجت الاسلام جعفری یادآور شد: در مورد امیرمومنان و یا غدیر شاید شک وجود داشته باشد اما در مورد امام زمان(عج) اجماع مسلمین هیچگونه تردیدی در روز ولادت ولی عصر ندارند و این یکی از مسائلی است که همه مسلمین به آن اجماع دارند.

 

وی افزود: احدی شک ندارد که امام زمان(عج) خواهد آمد اما برخی معتقدند هنوز امام زمان متولد نشده است و این در حالی است که در 32 کتاب، از ولادت تا امامت و غیبت کبری و غیبت صغری حضرت مطلب نوشته اند.

 

این استاد حوزه با اشاره به این که 91 حدیث وجود دارد که دلالت بر این دارد که امامان ما 12 نفر هستند و اولی آن امیرمومنان و آخرین آن حضرت مهدی(عج) است یادآور شد: 136 حدیث داریم که امام زمان(عج) پایان بخش امامان و امام دوازدهم مسلمانان است.

 

به گفته وی، 47 حدیث وجود دارد به این مضمون که دین اسلام از سوی امام زمان(عج) جهانی می شود و 129 حدیث نیز وجود دارد که امام عصر جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد.

 

حجت الاسلام جعفری در ادامه با بیان این که 657 حدیث نیز دلالت بر ظهور امام زمان(عج) دارد تأکید کرد: آنقدر حدیث پیرامون امام عصر زیاد است که حضرت غیر قابل انکار می‌باشد.

 

این استاد حوزه یادآور شد: یکی از راه های میان بر برای شناساندن امام زمان(عج) ذکر داستان های حضرت است، از این رو فلسفه وجود خلقت، حجت خدا است و اگر محب خدا نباشد، زمین اهل زمین را در خودش فرو خواهد برد.

 

شایان ذکر است برنامه شمیم ظهور امام زمان همراه با نمایشگاه به همت کانون فرهنگی نینوا به مدت یک هفته تا نیمه شعبان در کانون فرهنگی تربیتی الزهرا(س) کاشان و با حضور سخنرانان و کارشناسان در امر مهدویت و همراه با نقد کتاب برگزار می شود./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات