۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۲۶۳۹۷۱
با حضور جمعی از رزمندگان دفاع مقدس؛

مراسم شب خاطره ها در حوزه هنری تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم شب خاطره ها با حضور جمعی از رزمندگان سالهای دفاع مقدس در سالن سوره حوزه هنری تهران برگزار شد.
جنگ تحميلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مسعود صمدی از صدا برداران برنامه روایت فتح در مراسم شب خاطره ها  که عصر امروز پنجشنبه هفتم خرداد ماه در سالن سوره حوزه هنری تهران برگزار شد، با بیان اینکه قبل از حضور در برنامه روایت فتح قرار بود  به عنوان صدا بردار به جبهه برود، گفت: به من پیشنهاد شد که با اعضای گروه روایت فتح به جبهه بروم.

 

وی افزود: با استقبال گروه روایت فتح به ویژه شهید سید مرتضی آوینی قرار گرفتم و به همراه این گروه برای عملیات کربلای پنج و ساخت مستند «پل حاج اسد الله » به منطقه جنگی رفتیم.

 

صدا بردار گروه روایت فتح ضمن خاطرهای از مستند پل حاج اسد الله خاطرنشان کرد: این رودخانه بسیار مهم  از نظر استراتژیک بود و بچه های تدارکات و مهمات باید از این پل عبور می کردند و بچه های جهاد برای حفظ این پل تلاش بسیار کردند.

 

صمدی با اشاره به دشواری های ساخت این مستند، عنوان کرد: در شرایط دشواری مصاحبه ای را گرفتیم و با  بچه های لشکر مازندارن که قرار بود از این منطقه عبور کنند به سوی دیگر رودخانه رفتیم.

 

وی افزود این یکی از فیلم حس برانگیز ترین فیلم های روایت فتح است و به این دلیل که گروه روایت فتح صدا بردار نیاز داشتند، من به بچه های مستعد درس صدابرداری را که در سه سال خوانده بودم در کمتر از 10 روز آموزش دادم.

 

صدابردار گروه روایت فتح با بیان شهید سید مرتضی آوینی معتقد بود که صداها حس و حال خاصی دارد، خاطرنشان کرد: این تفکر آقا مرتضی در فیلم هایش به دلیل نوع حالات روحی خودش بود و ما همیشه متعجب بودیم که چرا آقا مرتضی به شهادت نمی رسد.

 

صمدی با بیان اینکه شهید سید مرتضی آوینی باید لقب سید اهل قلم از مقام معظم رهبری دریافت می کرد، گفت: آقا مرتضی باید اینگونه شهید می شد تا بیشتر در یاد و خاطره مردم می ماند.

 

وی در رابطه با آشنایی با برنامه شب خاطره ها و حاج آقا قدمی گفت: با ایشان در برنامه روایت فتح با ایشان آشنا شدم و در راستای فیلم های که برای روایت فتح تهیه می کردیم فیلم اندیشه سیاه را در رابطه با آزاد سازی شهر امرلی در عراق ساختیم.

 

صدا بردار روایت فتح با بیان این که قرار بود زمانی صدام کشور ما را را زیر سلطه خوش در آورد، گفت:  لطف خدا به گونه ای شد که عراقی ها زیر چتر مقام معظم رهبری قرار گرفتند.

 

صمدی عنوان کرد: ما باید زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) باشیم و باید با این نیت کار کنیم و این تفکر همواره همراه ما باشد.

 

وی در رابطه با تفکر شهید سید مرتضی آوینی درباره ظهور گفت:  آقا مرتضی تفکر به ظهور حضرت مهدی(عج) داشت و همواره بحث ولایت، ولایت مداری و ظهور را مطرح می کردند و معتقد بود مردم زمینه ساز ظهور هستند و جمله از ایشان است که زمین عرصه یک حقیقت آسمانی است و جنگ برای این بود که این حقیقت ظهور کند.

 

صدا بردار گروه روایت فتح عنوان کرد: شهید سید مرتضی آوینی معتقد بود که حماسه به خودی خود حماسه نمی شود و رزمندگان این حس و حال را به  آقا مرتضی داده بود و امام خمینی(ره) را نائب امام زمان می دانستند.

 

صمدی با بیان اینکه شهید آوینی اهل تبت بود، عنوان کرد: «ت » اول یعنی به تقوا معتقد بود، «ب »دوم بصیرت آقا مرتضی که نسبت به حضرت امام ارادت داشت و «ت» آخر یعنی آقا مرتضی اهل تبعیت از ولایت بود.

 

وی در ادامه خاطرهای را از شهید فلاحت پور و همراهی ایشان برای ساخت مستند سراب در کشور ترکیه را ذکر کرد و گفت: شهید فلاحت پور تصویر بردار بود و با پایان جنگ در خدمت ایشان بودیم و برنامه سراب را تهیه کردیم که در رابطه با ایرانی های بود که به خارج کشور سفر می کردند.

 

صدا بردار روایت فتح با اشاره به جمله ای از شهید سید مرتضی آوینی گفت: در سال 68 امام انقلاب فرموند که نقطه شروع انقلاب جهان به پرچم داری حضرت حجت (عج) است و آقا مرتضی به این جمله امام خمینی (ره) بسیار اهمیت می داد و معتقد بود که نباید از کاروان حضرت مهدی (عج) جا ماند و اینکه نباید از این قطار پیاده شد.

 

در ادامه این مراسم نور محمد کوربادی فرمانده گردان امام حسین (ع) که خاطرات او توسط حجت الاسلام و المسلمین  سید علی هاشمی در کتاب «بازمانده» نگاشته و به همت سوره مهر به چاپ رسیده است به تعریف خاطرات خود از 15 نوجوان شهیدی که تنها بازمانده آنها از دوران دفاع مقدس است، پرداخت./818/پ202/ح

ارسال نظرات