۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۲۶۴۵۸۷

خبرهای کوتاه از اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ بازدید آیت الله حائری شیرازی از موقوفه امین التجار، اعزام 76 نخبه و فعال قرآنی از خراسان رضوی برای دیدار رهبر معظم انقلاب، برگزاری سومین طرح مودت شهرستان کاشمر و برپایی نمایشگاه وقف نامه های قدیمی در نیشابور عناوین مهم ترین خبرهای کوتاه اوقاف و امو خیریه خراسان رضوی است.
سازمان اوقاف

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، آیت الله حائری شیرازی در بازدید از این موقوفه امین تجار کاشمر گفت:با دیدن این موقوفه آرزو کردم کاش ثروتمند می بودم و وقف می کردم. تاکنون چنین آرزویی نداشته ام.

 

آیت الله حائری شیرازی در بازدید از این موقوفه بیان کرد: در این مراسم طعم غذای اسلامی را چشیدم.

 

وی افزود:خوب است اداره اوقاف شبکه رادیویی مستقل داشته باشد تا به معرفی این گونه موقوفات بپردازد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری عمل کردن متولیان موقوفات بر اساس نیات واقفین در این شهرستان را تحسین کرد و افزود: اگر همه جا اینگونه عمل می شد در حال حاضر موقوفات بیشتری داشتیم.

 

آیت الله حائری شیرازی عنوان کرد: در بازدید از این موقوفه آرزو کردم کاش ثروتمند می بودم و وقف می کردم. تاکنون چنین آرزویی نداشته ام.

 

اعزام 76  نخبه و فعال  قرآنی  از خراسان رضوی برای دیدار با رهبر معظم انقلاب

همزمان با میلاد با سعادت حضرت ابا عبد الله الحسین(ع) 76 نفر از نخبگان و فعالان قرآنی شامل برگزیدگان سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، حافظان برتر طرح تربیت حافظان قرآن کریم، مربیان، اساتید و جمعی از فعالان قرآنی  برای دیدار با مقام معظم رهبری اعزام شدند.

 

این دیدارساعت 8 صبح روز دوم خرداد ماه همزمان با خجسته سالروزولادت پر خیر و برکت علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) در جمع شرکت کنندگان سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم برگزار می شود.

 

گفتنی است نخبگان و فعالان قرآنی پس از زیارت حرم حضرت معصومه(س) و تشرف به مسجد مقدس جمکران به سمت مشهد باز می گردند.

   

کسب رتبه نخست مسابقات بین المللی قرآن کریم تهران توسط حافظ مشهدی

در سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، نماینده‌ خراسان رضوی در رشته حفظ کل قرآن کریم، رتبه نخست را از آن خود کرد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، با پایان یافتن مرحله نهایی سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، نفرات برتر این مسابقات مشخص شدند.

 

در سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، نماینده‌های کشورمان در دو رشته قرائت و حفظ کل قرآن کریم، رتبه نخست را از آن خود کردند.

 

بر همین اساس در رشته حفظ کل ،حافظ مشهدی قرآن کریم ،حجت‌الاسلام «محمدمهدی رجبی» توانست رتبه نخست این مسابقات را از آن خود کند و پس از وی به ترتیب ؛ عبدالله الرفاعی از لیبی ، اساکامامودو حسن از نیجر، ابوبکر علس موسی از اوگاندا و آدم حسن حسین از سومالی به ترتیب رتبه های بعدی را بدست آوردند.

 

همچنین در رشته قرائت نیز پس از «حسن دانش» که موفق به کسب رتبه نخست شد به ترتیب ؛ محمد عبدالرحمن محمود عبدالباسط از مصر ، محمد ابراهیم از پاکستان ، جعفر حسیبوان از اندونزی و احمد عباس فرج از عراق حائز رتبه‌های برتر این دوره از مسابقات شدند.

 

رقابت‌های این دوره پس از برگزاری مراسم افتتاحیه به تاریخ جمعه، 25 اردیبهشت، از شنبه در سالن اجلاس سران و در رشته حفظ کل قرآن در سه مرحله و رشته قرئت تحقیق در دو مرحله برگزار شد و بالاخره امروز پنج حافظ و پنج قاری برتر در مرحله فینال رقابت داشتند.

 

ثبت دو وقف جدید توسط زوج نیکوکار جغتایی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جغتای از ثبت دو وقف جدید توسط یک زوج نیکوکار در این شهرستان خبر داد.

 

                  

احمد محمدیان گفت:واقفان خیر اندیش غضنفر ابویسانی و همسرش خدیجه ابویسانی هرکدام سه دانگ عرصه و اعیان یک واحد ساختمان به مساحت 75 متر مربع در مجموع به مساحت 150 متر مربع را وقف امور فرهنگی قرآنی نمودند.

 

وی در ادامه بیان داشت: ارزش مجموع دو وقف صورت گرفته توسط این زوج جغتایی 700 میلیون ریال برآورد شده است که با نیت صرف در امور فرهنگی قرآنی دار القرآن حضرت خدیجه(س) در این شهرستان وقف شده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جغتای افزود: این سومین وقف خانواده ابویسانی است که از ابتدای سال جاری صورت گرفته است.

 

محمدیان گفت: وقف دیگر خانواده ابویسانی 240 دقیقه آب و اراضی است.

 

وی گفت: تاکنون بیست و چهار وقف جدید در این شهرستان به ثبت رسیده است که با توجه به سهمیه شهرستان در سال جاری 60 درصد ثبت وقف های جدید تحقق یافته است.

 

مراسم عقد دو زوج جوان در جوار امامزاده سیدهاشم(ع) انابد برگزار شد

 دو زوج جوان از روستای دهان قلعه شهر انابد به مناسبت فرارسیدن اعیاد شعبانیه و شب میلاد حضرت ابوافضل(ع) با حضوردر کنار بارگاه امامزاده سیدهاشم(ع) زندگی خود را آغاز کردند.

 

عضو هیئت امنا بقعه متبرکه امامزاده سیدهاشم (ع) انابد اظهار داشت: در این ویژه برنامه ، خطبه عقد دو زوج جون انابدی با هدف ترویج ازدواج آسان با حضور خانواده هایشان در این بارگاه منور قرائت شد.

 

عباسعلی محمودیان افزود: این دومین مراسمی است که امسال با معنویت خاصی اجرا شد و زوج های جوان انابدی نیز می توانند با هماهنگی ما، مراسم عقد و زندگی خود را به صورت آسان و هیچ گونه تشریفاتی در جوار این آستان مطهر آغاز کنند.

 

وی در پایان تاکید کرد: ضمن آرزوی سلامتی و زندگی پرخیر و برکت برای این دوزوج جوان ، امیدواریم نظیر این حرکات پسندیده و سنت های خوب برای همگان مورد توجه قرر گیرد وادامه داشته باشد.

 

 برگزاری مراسم جشن اعیاد شعبانیه در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان های استان

به مناسبت ولادت امام حسین (ع) و ابالفضل العباس و سید الساجدین زین العابدین (ع) مراسم جشنی در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستانهای خراسان رضوی برگزار شد.

 

بنا بر این گزارش مراسم تجلیل از جانبازان هشت سال دفاع مقدس شهرستان جغتای همزمان با برگزاری اعیاد شعبانیه در امامزاده سید محمد(ع) این شهرستان برگزار گردید.

 

همچنین بقعه امامزاده محمد عابد کاخک گناباد پذیرای زائرین در ایام با سعادت میلاد سومین اختر آسمان امامت و ولایت، برادربزرگوار و فرزند گرامیشان بود.

 

این گزارش می افزاید مراسم جشنی ویژه بانوان روستای چشام به مدت سه روز در امامزاده سید ناصر(ع) چشام شهرستان داورزن برگزار گردید.

 

همچنین مراسم معنوی جشن اعیاد شعبانیه ویژه عموم در در روزهای سوم، چهارم و پنجم شعبان در مسجد جامع روستای چشام برگزار شد.

 

گفتنی است صعود بیش از 500 نفر از جانبازان استان به ارتفاعات شملق و زیارت امامزاده سید قریش واقع در این ارتفاعات از جمله برنامه های ویژه شهرستان داورزن در روز ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) بود.

سخنرانی در خصوص فضائل حضرات معصومین و مدیحه سرایی مداحان اهل بیت(ع) از ویژه برنامه های این مراسم بود.

 

 برگزاری سومین طرح مودت شهرستان کاشمر

 بیش از دویست و پنج میلیون ریال در طرح مودت شهرستان کاشمر که در محل امامزاده سید مرتضی(ع) این شهرستان برگزار شدتوسط خیرین و نیکوکاران شهرستان برای امور عمرانی و فرهنگی بقعه جمع آوری شد.

 

گفتنی است این سومین طرح مودت شهرستان کاشمر است که به همت اداره اوقاف شهرستان با هدف جمع آوری کمک های خیرین جهت امور عمرانی و بازسازی بقاع متبرکه شهرستان برگزار می شود.

 

نشست تخصصی وقف در شهرستان جغتای

دومین نشست تخصصی وقف درسال 94 با حضور امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان جوین در محل بقعه متبرکه امامزاده عبدالله(ع) جغتای برگزار شد.

 

برپایی نمایشگاه وقف نامه های قدیمی در نیشابور

همچنین نشست تخصصی وقف در جمع روحانیون و طلاب شهرستان تایباد با حضور امام جمعه شهرستان در محل دفتر امام جمعه برگزار گردید.

 

یادآور می شود نمایشگاهی از قدیمی ترین وقف نامه ها ،پوسترهای نمایشگاهی وقف و غرفه های مشاوره وقف توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نیشابور برپا شد./930/پ203/ب5

ارسال نظرات