۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۲
کد خبر: ۲۶۵۱۲۷
کارشناس دینی:

تمام هستی با اذن حضرت مهدی در گردش است/ امام زمان میرِ مهربانی و محبت

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی با اشاره به این که خورشید با اذن امام زمان(عج) نور افشانی می کند، گفت: تمام هستی با اذن حضرت مهدی(عج) در گردش است که این موضوع از عقاید و باور ما است.
حجت الاسلام حسين زيارتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حسین زیارتی، کارشناس دینی، سه شنبه شب در مراسم جشن میلاد امام زمان(عج) در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام محمد باقر(ع) در روستای دارالسیاده علوی، گفت: امام صادق(ع) در تفسیر آیات سوره بقره می فرماید در خیرات و خوبی ها از یکدیگر سبقت بگیرید به معنای آن است که در محبت خاندان محمد و آل محمد از همدیگر سبقت بگیرید.

 

وی افزود: در شب جمعه ظهور 313 فرمانده لشکری و کشوری که از یاران امام زمان هستند، در مکه دور هم جمع می شوند که از چهره های زیبا و نورانی خاصی برخوردار هستند.

 

حجت الاسلام زیارتی با اشاره به این که در روایات داریم که در زمان ظهور امام زمان(عج) خداوند ایشان را با سه لشکر کمک می کند، گفت: یکی از آن لشکرها رُعب و وحشت است، یعنی قدم برداشتن امام زمان(عج) به همراه یارانش موجب وحشت دشمنان شیعه و اهل بیت(ع) می شود.

 

این کارشنانس دینی ادامه داد: دومین لشکر امام زمان(عج) ملائکه هستند که در اکثر روایات تعداد آنها را 13 هزار و 313 نفر عنوان کرده اند که این ملائک همان ملائکی هستند که حضرت نمرود را از آتش نجات دادند، کشتی نوح را سالم به ساحل امن رساندند، یوسف را در دل چاه دلداری دادند، حضرت موسی را به سلامت از دریا عبور دادند، در جنگ ها به کمک پیغمبر اسلام(ص) آمدند و در عصر عاشورا نیز به یاری امام حسین(ع) آمدند.

 

وی با اشاره به این که لشکر سوم یاری دهنده امام مهدی(عج) مؤمنان هستند، گفت: یاران امام زمان(عج) در اعتقادات خود محکم و استوار هستند و اکثر یاران ایشان از جوانان خواهند بود و تعداد پیران را در روایات به اندازه نمک غذا عنوان کرده اند.

 

به گفته وی، از امیرالمؤمنان(ع) روایات است که از 313 نفر یار امام زمان(عج)، 200 نفر ایرانی هستند که 18 نفر از آنان اهل طالقان، تنها یک نفر از تهران و 3 تن از کاشان خواهند بود.

 

وی با اشاره به این که سلاح حضرت مهدی(عج) تنها شمشیر خواهد بود، گفت: استفاده از سلاح کشتار جمعی با عدالت امام زمان منافات دارد، چرا که با استفاده از این سلاح، گناه‌کار و بی گناه کشته می شوند.

 

قبل از ظهور امام زمان حکومت های ظالم به جان یکدیگر می افتند

حجت الاسلام زیارتی گفت: زیارت جامعه کبیره یک دور امام شناسی است که در آن خطاب به امام زمان گفته آمده است که خداوند تمام آفرینش را به تسخیر امام زمان(عج) درمی آورد، از این رو با ظهور ایشان تمام سلاح ها و قدرت ها در اختیار ایشان خواهد بود.

 

این کارشناس دینی با اشاره به این که خورشید با اذن امام زمان(عج) نور افشانی می کند، گفت: تمام هستی با اذن حضرت مهدی(عج) در گردش است که این موضوع از عقاید و باور ما است.

 

وی با اشاره به این که در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) گردن کسی را نمی زند و دریای خون راه نمی افتد، گفت: امام زمان(عج) میر غضب نیست، بلکه میر مِهر و محبت است.

 

به گفته وی، قبل از ظهور امام زمان(عج) حکومت های ظالم به جان یکدیگر می افتند، از این رو خداوند زمین را برای ظهور آماده می کند و در آن زمان تمام مردم شیفته محبت ایشان می شوند.

 

حجت الاسلام زیارتی با اشاره به این که حضرت عیسی بعد از ظهور امام زمان(عج) به ایشان در نماز اقتدا می کند، گفت: مسیحیان با دین این رویداد تمام شان شیعه می شوند که این خود شرایط را برای قیام امام زمان(عج) فراهم تر می کند./1307/پ202/ح

ارسال نظرات