۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۴
کد خبر: ۲۶۵۱۳۴
هاشمی رفسنجانی:

از اظهارات خلاف واقعی که رسانه های دنیا راجع به انتخابات ایران می گویند متعجبیم

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در انتخابات کشور ما مردم حضور باشکوه خود را نشان می‌دهند؛ جای تعجب است که رسانه‌های دنیا مطالب خلاف واقع می گویند و می نویسند.
هاشمي رفسنجاني هاشمي رفسنجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در همایش بین‌المللی جهان عاری از خشونت در اندیشه‌های امام خمینی (ره) که در مرکز همایش‌های بین‌المللی کتابخانه ملی برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: جمهوری اسلامی ایران به نیابت امام زمان(ع) اداره می‌شود و با ظهور ایشان انسان و بشریت به راهی که خداوند خواسته خواهد رفت.

وی با اشاره به بالا رفتن ادارک و آگاهی مردم دنیا، افزود: امروز آگاهی عمومی مردم دنیا بالا رفته است و می‌خواهند بدون خشونت و دعوا مشکلات خود را با تدبیر و استدلال حل کنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به روز ظهور، گفت: آن روز ارزش راهی که خداوند برای انسان تعیین کرده معلوم می‌شود و بشریت جایگاه خود را پیدا می‌کند، آن زمان خداوند دست محبت خود را بر سر مردم کشیده عقل و دل مردم کامل و در موقعیت انسانی و معارف الهی قرار می‌گیرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: امید که خداوند به ما محبت کند و ما چنین روزی را مشاهده کنیم آرزویی که بعد از رفتن رسول امت اسلامی منتظر قائم آل محمد(ص) بوده است.

وی با اشاره به نکاتی درباره شخص امام راحل، بیان داشت: دنیا و جامعه بدون خشونت شایسته بشر است، بشری که خداوند برای او راه منطق و استدلال را انتخاب کرده در حالی که امروز جهان اسلام به خشونت دچار شده است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این‌که از معارف قرآن است که مومنین برادر یکدیگر هستند، ابراز کرد: امروز بشریت که گام‌های بلندی به سوی تعالی برداشته انتظار چنین فاجعه‌‌های خشونت‌آمیز در امت اسلامی را نداشت.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به مصائب جامعه اسلامی، گفت: آنچه ملائکه از خلق آن می‌ترسیدند یکی از صفحات بزرگ آن چیزی است که امروز اتفاق می‌افتد اگر چه در تاریخ بشر جنگ هایی بوده که ستمگران مردم را قتل عام می‌کردند اما امروز در امت اسلامی چنین وضعیتی مناسب روح کسانی که می‌خواهند با قرآن زندگی کنند نیست.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل عنوان کرد: امام راحل یکی از نعمت‌های الهی برای بشریت و مشعلی برای دنیای اسلام بود؛ راه، گفتار و آثار او که هدیه آسمانی است بیش از این قدردانی کنیم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: انقلاب امام از جانب ایشان و پیروان او بنا بر خشونت نداشته و ندارد امام هیچ زمان اجازه کارهای خشن را تایید و صادر نکردند، امام با رفتار خود اهرمی به ما دادند که امروز داریم از آن دور می‌شویم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به این اهرم تصریح کرد: اهرم امام مردم بودند ایشان دوست داشتند هر کاری با مردم انجام شود رفتار و نظر امام بود که با مردم کار کردن سبب موفقیت می‌شود در آخرین نفس‌ها نیز توجه کردن به مردم را سفارش می‌کردند.

وی با اشاره به بیداری اسلامی، بیان داشت: امروز از بهار عربی چیزی دیده نمی‌شود، اما انقلاب اسلامی علی‌رغم این همه دشمن بدون حتی یک حامی به وسیله نیروهای انقلاب و با حضور مردم مسائل خود را حل کرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: وقتی انقلاب پیروز شد رفتار امام با مردم به نحو عالی بود همه جز عده محدود باقی ماندند شاید گاهی ضررهایی کردیم اما منافع آنها بسیار بیشتر از ضرر آن بود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با اشاره به این‌که بنای خشونت در انقلاب با نظر امام مطابق نبود، گفت: نظامی که امام طراحی کردند همه چیز آن به مردم بر می‌گردد از رهبری که توسط خبرگان و آن نیز توسط مردم انتخاب می‌شوند.

وی افزود: چنین نظامی که با انتخاب مردم بر سر کار آمده مطابق با اسلام و معتبر است، تعدی به حقوق مردم تعدی است که خداوند نیز نمی‌بخشد و باید مردم آن را ببخشند ما باید افتخار کنیم که چنین نظامی را داریم که به حقوق مردم تعدی نمی‌کند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ادامه اظهار داشت: در انتخابات نمایندگان کشور ما مردم حضور باشگوه خود را نشان می‌دهند جای تعجب است که رسانه‌های دنیا درباره انتخابات ایران چیزهایی بر خلاف واقعیت می‌گویند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به قانون اساسی کشورمان گفت: مبنا و قانون اساسی ما بر اساس جامعه بدون خشونت است اگر خشونتی دیده می‌شود تخلف از اسلام است.

وی با اشاره به جنایات عربستان در یمن، عنوان کرد: امروز عربستانی که باید میزبان مسلمانان باشد به عنوان متولی خانه خدا دائم بر سر مردم یمن بمب می‌ریزد عربستان اشتباه بزرگی انجام می‌دهد که در تاریخ آنها به عنوان لکه ننگ باقی می‌ماند که البته مقداری از آن به وهابیت بر می‌گردد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر کسی نتیجه آثار وجودی انقلاب امام راحل را ببیند حق بودن آن را می‌پذیرد آنچه به نظام مربوط است خوب طراحی شده اما لکه‌هایی موجود از قانون‌گذار است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پایان خاطرنشان کرد: امام نظام جمهوری اسلامی را نیز به رای گذاشتند تا خود مردم آن را انتخاب کنند افتخار شخص امام به مردمی بود که در این زمان انقلاب کرده و حفظ کردند و مانند سایر انقلاب ها در سایر کشورهای خاورمیانه نیست. /807/پ202/ج

ارسال نظرات