۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۲۶۵۲۹۱
با حضور مسؤولان انجام شد؛

بدرقه 23 هزار زائر مرقد امام خمینی از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال امام خراسان رضوی گفت: سهمیه سالیانه استان بیست هزار زائر بوده است اما مردم قدرشناس استان امسال با استقبال 23 هزار نفری از مراسم ارتحال امام، بار دیگر شور انقلابی خود را به نمایش گذاشتند.
سلطاني

حجت الاسلام سلطانی، دبیر ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال امام خراسان رضوی در حاشیه مراسم بدرقه نمادین کاروان های «امام روح الله» این استان که عصر امروز با حضور مسؤولان سپاه امام رضا(ع)، نیروی انتظامی، راهداری و فرماندهان راهنمایی و رانندگی استان در مجتمع آیه ها برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: سهمیه سالیانه استان بیست هزار زائر بوده است اما بحمدالله مردم قدرشناس استان خراسان رضوی امسال با استقبال 23 هزار نفری از مراسم ارتحال امام، بار دیگر شور انقلابی خود را به نمایش گذاشتند.

 

وی افزود: این تعداد از تمام شهرستان های خراسان رضوی و قریب به 30 شهرستان خود را به مشهد رسانده اند تا برای شرکت در مراسم ارتحال امام(ره) اعزام شوند که از این میان، 10 هزار زائر از شهر مشهد و مابقی از سایر شهرستان ها هستند.

 

حجت الاسلام سلطانی با بیان این که برنامه های فرهنگی و رفاهی متنوعی برای این عزیزان تدارک دیده شده است، اظهار کرد: برای هر کاروان، یک روحانی به عنوان مبلغ مذهبی و پیش نماز در نظر گرفته شده است. افزون بر آن چهارده عنوان کتاب درباره زندگانی امام خمینی(ره) و سیره حکومتی و سیاسی ایشان در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

 

 دبیر ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال امام خراسان رضوی تصریح کرد: یک سری مسابقه کتابخوانی هم تدارک دیده شده است که به صورت روزانه از طریق روزنامه های کثیرالانتشار نظیر روزنامه قدس به اطلاع زوار محترم خواهد رسید. مسابقه ویژه ای هم از وصیت نامه حضرت امام(ره) برگزار خواهد شد که جوایز نفیسی برای برگزیدگان آن در نظر گرفته شده است.

 

وی افزود: در کنار همه این برنامه ها، مستندهایی نیز از انقلاب و منش امام خمینی(ره) به سمع و نظر زائران خواهد رسید که از جمله آن ها مستند کامل زندگی ایشان از ولادت تا ارتحال را می توان نام برد.

 

حجت الاسلام سلطانی یادآور شد: طرح سازماندهی زوار حرم حضرت امام(ره) با تلاش های زیادی از طرف مقامات سپاه امام رضا(ع)، بسیج محلات، مناطق و کارخانجات و مقامات استانداری و فرمانداری ها و شخص  استاندار و با کیفیتی بسیار بهتر از سال گذشته انجام شده و امید است هر سال در اکرام این زوار عزیز تلاش های بیشتری صورت گیرد./930/ت302/ب5

ارسال نظرات