۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۶۵۹۸۷
استاد حوزه علمیه مازندران:

زدودن هویت دینی و انقلابی نسل جوان هدف نهایی هجمه های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هجمه های فرهنگی تهدیدی جدی برای نسل جوان جامعه است، گفت: این هجمه ها با هدف زدودن هویت دینی و انقلابی جوانان در جامعه ترویج می شود.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش چمستان با گرامی داشت اعیاد شعبانیه، گفـت: بر اساس آیه ای از قرآن کریم بعد از مرگ اشاره به فصل بهار دارد، اما در حقیقت کنایه به وجود گرانقدر امام عصر(عج) و حکومت جهانی و سراسر صلح و صفای این امام بزرگوار است.

 

امام جمعه چمستان با اشاره به این که امام عصر(عج) زمانی خواهد آمد که ارزش ها مبدل به ضد ارزش و معروفات تبدیل به منکرات شود، بیان داشت: بنای خداوند منان بر این است که با ظهور حضرت مهدی موعود انسانیت به جامعه بشری باز گردد.

 

وی با تاکید بر این که معنای عدالت در حکومت حضرت مهدی موعود آن است که جهان بعد از فساد به عدل و احسان مبدل شود، تصریح کرد: امام زمان(عج) نمی آید که باید شرایط و مقدمات ظهور ایشان فراهم شود.


حجت الاسلام جباری ادامه داد: ظهور امام عصر(عج) نیازمند فراهم کردن شرایط لازم بوده که باید با تغییر نگرش ها در مسیر ظهور این امام همام حرکت کنیم.


استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ترویج فرهنگ مهدویت زمینه ساز نهادینه شدن خوبی ها در جامعه می شود، گفت: باید این فرهنگ ارزنده و گرانقدر را بیش از پیش در جامعه ترویج دهیم که ثمرات و برکات بسیاری دارد.


امام جمعه چمستان با اشاره به این که اهتمام ارزنده ای در راستای سپری کردن اوقات فراغت جوانان وجود داشته باشد، افزود: باید امکانات و تجهیزات لازم برای پرکردن اوقاف فراغت نسل جوان جامعه فراهم شود.


وی با تاکید بر این که تعطیلات تابستان فرصت خوبی برای سوق دادن جوانان به تعالیم والای دینی است، خاطرنشان کرد: این ایام فرصت طلایی بوده که باید به درستی و آن گونه که شایسته است از آن استفاده شود.


حجت الاسلام جباری ادامه داد: در این ایام فرزندان ما در برابر تهدیدات مختلف قرار می گیرد که باید اهتمام شایسته ای در این راستا وجود داشته باشد که دشمنان می خواهند از طریق تهاجم فرهنگی جامعه را در مسیر تضعیف دین محوری قرار دهند.


استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان همواره به دنبال تهاجم فرهنگی و تحقق برنامه ها و خواسته های خود هستند، گفت: باید برنامه های ارزنده و شایسته ای در راستای مقابله با جنگ نرم دشمنان وجود داشته باشد.


امام جمعه چمستان با اشاره به این که سپری کردن اوقات فراغت جوانان باید در مسیر فعالیت های سالم باشد، افزود: برنامه های مختلف و متنوعی باید برای نسل جوان جامعه فراهم شده تا آنان بتوانند به نحوی شایسته اوقات فراغت خود را سپری کنند.


حجت الاسلام جباری خاطرنشان کرد: دیدار با علمای دینی و بزرگان امری شایسته و ثمربخش است که باید نسل جوان جامعه را به دیدار این عزیزان برده تا از فیوضات آن ها بهره گیری کنند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات