۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۲۶۶۴۲۲
استاندار اصفهان خبر داد؛

ائمه جماعات برای شرکت در دوره های آموزشی سطح بندی می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ استاندار اصفهان امروز در جلسه هیأت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان از اجرای دوره های آموزشی ویژه ائمه جماعات خبر داد.
رسول زرگر پور، استاندار اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان امروز در جلسه هیأت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان به اجرای طرح آموزشی ائمه جماعات بعد از ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: طرح های اولیه این طرح بسته شده و به جمع بندی مناسب رسیده ایم.

 

وی از هماهنگی با امام جمعه اصفهان در اجرای این طرح گفت و افزود: آیت الله طباطبایی نژاد به عنوان رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان نیز بر ضرورت برگزاری دوره های آموزشی ائمه جماعات تأکید دارد.

 

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در اجرای این طرح روحانیان طبقه بندی خواهند شد، گفت: آموزش حضوری و غیرحضوری با سرفصل های دروس در کارگروه وِیژه به صورت تخصصی مورد بحث و تبادل نظر گرفته شده است و طرح آماده اجرا است.

 

وی به شناسنامه دار کردن مساجد اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه برای اجرایی شدن و احصا اطلاعات همه مساجد نیاز به اطلاعات کامل داریم این موضوع از سوی اداره کل اوقاف و اداره کل آمار پی گیری و نتیجه در جلسه بعدی مطرح خواهد شد.

 

استاندار اصفهان همچنین از اجرای طرح پیوند مسجد، مدرسه و منزل خبر داد و افزود: این طرح آشتی بین 3 نهاد مسجد، مدرسه و منزل است و در صورت اجرای بهینه در تربیت بهتر نسل های آینده بسیار اثرگذار است.

 

وی مسجد را مکمل آموزش و پرورش در امر تربیت دانست و خاطر نشان کرد:  این طرح از سوی اداره کل آموزش و پرورش و با همکاری نهادهای فرهنگی فعال در مساجد و خانواده ها انجام خواهد شد.

 

زرگرپور گفت: 10درصد از دانش آموزان استان یعنی نزدیک به 60 هزار نفر در فاز اول تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

 

در این جلسه حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز به ارائه گزارش مختصری از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان پرداخت و گفت: در 10 سال گذشته 10 جلسه هیأت هماهنگی بر فعالیت کانون ها برگزار شده است که 4 جلسه آن در دولت تدبیر و امید بوده است.

 

وی به برگزاری جلسات هیأت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان به صورت 6 ماهه اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این موضوع در اصفهان به خوبی انجام می شود که موجب رضایت دبیر محترم ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور شده است.

 

حجت الاسلام ارزانی در ادامه فعالیت یک هزار و700 کانون فرهنگی در مساجد اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: در قرآن کریم به عمران مساجد تأکید شده است اما این فقط عمران فیزیکی نیست و بخشی از آن کار زیربنایی و انسان سازی است.

 

وی مسجد را بهترین مکان برای انسان سازی دانست و گفت: هنر با روح انسان عجین است و از این رو نافذ و تاثیرگذار است، بنابراین بایستی با استفاده از ظرفیت بالقوه موجود در اصفهان و با تأمل ویژه، کمال بهره وری را داشته باشیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: باید برنامه ریزی کرد و به این نتیجه رسید که چگونه می توانیم در قالب فرهنگ و هنر در مساجد ارتباط بیشتری با جوانان و نسل نو برقرار کرد.

 

در ادامه همچنین حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان به کارکردهای مثبت تشکیل کارگروه هماهنگی و نظارت بر فعالیت های فرهنگی مساجد و بقاع متبرکه استان اصفهان اشاره کرد و گفت: دو جلسه از این کارگروه در مشهد مقدس برگزار شد و اعضای کارگروه از نزدیک با فعالیت های دو کانون فرهنگی و هنری در مشهد آشنا شدند./1305/پ202/ب4

ارسال نظرات