۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۲۶۶۹۰۳
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خبر داد؛

ارتقای رتبه کرمانشاه با تربیت 4 هزار حافظ قرآن در سه سال گذشته

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از افزایش تعداد حافظان قرآن کریم ابراز رضایت کرد و افزود: طی سه سال گذشته 4 هزار کرمانشاهی حافظ قرآن کریم شدند و رتبه کرمانشاه در طرح تربیت حافظان قرآن کریم ارتقا یافته است.
حجت الاسلام سيد محمد باقر حسيني اراکي

حجت الاسلام سید محمدباقر حسینی اراکی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه از تربیت 4 هزار حافظ قرآن کریم طی سه سال گذشته در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: با اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم، شاهد پیشرفت چشمگیر در تعداد حافظان استان هستیم.


وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر افزایش تعداد حافظان قرآن کریم، خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در راستای اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، تمهیداتی را جهت تربیت یک میلیون حافظ قرآن در نظر گرفته و امید است با اجرای این طرح در بقاع متبرکه شاهد افزایش سطح اخلاق اسلامی در جامعه باشیم.


حجت الاسلام حسینی اراکی افزود: طرح تربیت حافظان قرآن کریم سه سال در استان اجرا شده و در این مدت رتبه استان کرمانشاه نیز از پنجم به دوم ارتقا یافته است و چهار هزار نفر از کرمانشاهیان موفق به حفظ قرآن کریم شده اند.


وی ترویج فرهنگ اسلامی را از مهم‌ترین وظایف سازمان اوقاف خواند و تصریح کرد: در سال گذشته سهم استان در اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم، 9 هزار و 500 نفر بود و امسال یکهزار نفر به این تعداد اضافه شده است.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از ثبت نام 3 هزار نفر در سال جاری خبر داد و افزود: امیدواریم این تعداد افزایش پیدا کند.


وی در پایان از حضور 200 مربی قرآنی در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد استان خبر داد و افزود: این مربیان در راستای اجرای اهداف سازمان به تربیت حافظان پرداخته و در استان مشغول به فعالیت هستند./857/ت302/ح

ارسال نظرات