۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۶۸۲۴۲
خطیب جمعه نجف‌آباد:

وحدت و مقاومت مردم یمن عربستان و هم پیمانانش را به زانو در آورده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی با اشاره به ذلت و خواری عربستان بعد از سه ماه حمله به یمن، گفت: عربستان در حمله به یمن جنایاتی را مرتکب شد که به پای جنایات اسرائیل نیز نمی رسد ولی آنچه واقعیت دارد این است که امروز وحدت و مقاومت مردم یمن، عربستان و هم پیمانانش را به زانو در آورده است.
حجت الاسلام حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد امروز در خطبه های عبادی سیاسی نخستین نماز جمعه ماه مبارک رمضان، مهم‌ترین عمل در این ماه را ترک معصیت بیان کرد و گفت: در عصر و زمانه ای که گناهان در شکل ها و قالب های مختلف در تمام ابعاد اجتماع گسترده شده است، مهمترین عمل به خصوص در این ماه شریف، الورع عن محارم الله است.

 

وی در ادامه درباره بحث مذاکرات هسته ای نیز گفت: تشییع پیکر پاک شهیدانی که بعد از گذشت 30 سال به کشور بازگشته اند، مهمترین پیامش ایستادگی، وحدت و اطاعت و فرمانبرداری از دستورات رهبر معظم انقلاب است و امروز در پای میز مذاکرات که هر روزش شاهد یک پیش شرط، یک توهین و یک کارشکنی هستیم، تنها باید با وحدت و عزت پیرو ولایت باشیم.

 

حجت الاسلام حسناتی با بیان این که دشمن باید بداند که ما عزت و شرف خود را با هیچ پیمان ذلیلانه ای عوض نخواهیم کرد و امروز ایران دیگر آن کشور دوران ستم‌شاهی و دیکتاتوری نیست که پای هر پیمان نامه ای را امضا کند و تن به ذلت و خواری بدهد.

 

وی در ادامه بیان داشت: ما معتقدیم همان گونه که بعد از 8 سال دفاع مقدس این دشمن بود که ذلیلانه عقب نشینی کرد و شکست خورد، امروز نیز در میدان مذاکرات همین گونه است و در آخر این دشمن است که باید ذلیلانه و با خواری عقب نشینی کند.

 

نماینده ولی فقیه هم چنین با اشاره به ذلت و خواری عربستان بعد از سه ماه حمله به یمن افزود: عربستان در حمله به یمن جنایاتی را مرتکب شد که به پای جنایات اسرائیل نیز نمی رسد و آن چه در این نبرد نابرابر بر علیه مردم یمن از تسلیحات نظامی استفاده کرد، تماماً گرفته شده از هم پیمانانش آمریکا و اسرائیل بود و امروز وحدت و مقاومت مردم یمن عربستان و هم پیمانانش را به زانو در آورده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: یمن باید از جنگ 8 ساله ایران درس عبرت بگیرد که هر گاه دشمن در میدان مبارزه شکست می خورد، برای جبرانش پای میز مذاکره می آید و همان گونه که خواستند ما را در پای میز مذاکرات بعد از جنگ تحمیلی ذلیل کنند، امروز نیز به دنبال ذلت مردم یمن هستند و دشمنان باید بدانند آن که ذلیل و شکست خورده نهایی است عربستان و هم پیمانانش هستند.

 

امام جمعه نجف‌آباد با گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران افزود: شهید چمران از جمله شهدایی بود که خود را فدای دین و ارزش های اسلامی کرد و با وجود تمام تخصص ها و بهره مندی از ثروت دنیا، تنها به خاطر حفظ ارزش های دین و لبیک گویی به ندای امام زمانش به یاری مظلومان لبنان شتافت.

 

وی درباره رمز ماندگاری بعضی از دانشمندان و متخصصین گفت: گام برداشتن در مسیر توحید و فهم و معرفت نسبت به اسلام و ارزش های دین تنها عاملی است که باعث می شود دانشمندانی چون شهید چمران مه سراسر قلمش توحید و عشق به خدا بود، نام و یادشان تا قیامت ماندگار بماند.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به تشییع پیکر 175 شهید غواص و پاسداشت نام شهدا در جامعه افزود: نباید شهدا را رها کرد که ما در هر لحظه به آنها نیازمندیم و تنها عاشورا نیست که هر سال ما را زنده می کند، بلکه پیکرهای این شهدا نیز زنده کننده روح و اعتقادات ما در این عصر و زمان است.

 

وی با اشاره به این که این 175 شهید غواص که دست بسته به شهادت رسیدند، برای باز کردن دست های ما و مقابله و گره گشایی در برابر توطئه ها و تحریم های دشمنان به شهادت رسیدند و امروز عزت و اسرافرازی و استقلال این کشور مدیون و مرهون خون همین شهیدان است.  

 

امام جمعه نجف آباد با اشاره به مناسبت های هفته آینده و روز اصناف بیان داشت: بازار سالم نشانه یک جامعه سالم و با تقوا اسلامی است که مهمترین مشخصه آن عدل، انصاف، دوری از رباخواری است.

 

وی در ادامه با بیان این که بازار قلب یک شهر است، گفت: اگر نتوانیم قلب شهر را از مفاسدی چون شغل های حرام و شبهه ناک، دوری از رباخواری پاک و فضای ظاهری بازار از لحاظ عفاف و حجاب اصلاح کنیم، بزرگ‌ترین ضربه بر خود مردم آن شهر وارد خواهد شد./1306/پ201/ح

ارسال نظرات