۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۱
کد خبر: ۲۶۸۳۳۵
استاد حوزه و دانشگاه:

ماه رمضان فرصتی مغتنم برای تقرب به درگاه الهی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای راهبردی دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی با بیان این‌که روزها و شب‌های ماه رمضان فرصتی مغتنم برای تقرب به درگاه الهی است، گفت: ماه رمضان فرصتی است تا بندگان خدا به دور از دغدغه ها و هیاهوهای زندگی ماشینی به روح خسته خود التیام بخشند.
رمضان کريم

حجت الاسلام محمدحسین هاشمیان، عضو شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به فضائل و برکات ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان درهای قهر الهی بسته شده و ابواب رحمت و مغفرت چهار طاق باز است.


وی خاطرنشان کرد: متأسفانه جهان ناآرام امروز بشر به دلیل غفلت به دور مانده از حقیقت بندگی و خلقت، دستخوش نیرنگ‌ها و بی اخلاقی‌های فراوانی است که مستضعفان و رنج کشیدگان را در اقصی نقاط جهان در هجمه جنگ ها، تعصبات کور و چپاول یغما پیشه‌گان قرار داده است.


حجت الاسلام هاشمیان افزود: ماه مبارک رمضان، فرصتی است تا بندگان خدا به دور از دغدغه ها و هیاهوهای دنیای پریشان و ماشینی که با زیاده خواهی ها، تنگ نظری ها و تفرعن ناشی از غفلت بشریت روز به روز ناآرام تر و ناشکیب تر می شود، به روح خسته خود التیام بخشند و در فضایی روحانی و زلال از سرچشمه نور الهی مفیوض گردند.


رییس دفتر فرهنگ اسلامی واحد مراغه با بیان این‌که روزها و شب‌های ماه رمضان فرصتی مغتنم برای تقرب به درگاه الهی است، گفت: باید با دل‌هایی عاری از کینه و افکاری نورانی و معنوی با تضرع به درگاه الهی پناه آوریم و با استغفار و استدعای تعجیل فرج امیدوار به اصلاح امور مظلومان عالم و قطع ید استعمارگران در سراسر دنیا باشیم.


عضو شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: بایستی با بهره گیری از فرصت‌های نورانی و سراسر نعمت و مغفرت ماه مبارک رمضان برای اتصال به منبع فیض و انتفاع از انوار هدایت الهی، ضمن خودشناسی و دریافت بارقه‌های حقیقت و هدایت دل را مأوای محبت خداوند قرار دهیم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته در واحد دانشگاهی مراغه به مناسبت ماه مبارک رمضان اظهار داشت: دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد واحد مراغه ضمن تشکیل ستاد استقبال از این ماه عزیز و برگزاری جلسات هماهنگی، برنامه ریزی جامعی برای انتفاع از فرصت های مغتنم در ماه مبارک رمضان کرده است.


حجت الاسلام هاشمیان افزود: برگزاری دوره کارگاه تفسیر قرآن کریم برای اساتید و کارمندان در طول ماه مبارک، جلسات بیان احکام نماز و روزه به صورت روزانه، جلسات معنوی ختم قرآن کریم با حضور دانشگاهیان در مسجد بزرگ فاطمه الزهرا(س)، مسابقه کتابخوانی، انتشار نرم افزارهای قرآنی و انتشار نشریه در دستور کار این ستاد است./935/ت302/ح

ارسال نظرات