۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۶۸۴۷۳
امام جمعه موقت سمنان:

خدمت در حاکمیت ولایت فقیه از مصادیق بارز یاری دین خداوند است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه خدمت در حاکمیت ولایت فقیه از مصادیق بارز یاری دین خداوند است، گفت: خدمت به مردم باید همراه با تعهد، تدین ودلسوزی همراه با اخلاص باشد و بدون شک اگر چنین شد این خدمت مصداق یاری خداوند است.
امام جمعه موقت سمنان معارفه فرماندار جديد سمنان استاندار سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‌الاسلام احمدپناهی، امام جمعه موقت سمنان در دومین جلسه شورای اداری شهرستان سمنان و آیین تکریم و معارفه فرمانداران پیشین و جدید این شهرستان که  با حضور مدیران و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی  استان و شهرستان سمنان در سالن اجتماعات سرپرستی بانک ملی این استان برگزار شد، ورود به ماه ضیافت الهی را به حاضران تبریک گفت و اظهارداشت:‌ باید شاکر نعمتی باشیم که خداوند به ما عنایت کرده است و آنهم توفیق خدمتگذاری به ملتی لایق و ارزشمند است.

 

وی با بیان اینکه خدمت‌گذاری در نظام جمهوری اسلامی ایران یک ارزش است، گفت: خدمت کردن به مردم مصداق یاری دین خدا است آن‌گونه که امام صادق(ع) از خداوند سه چیز را طلب کردند، «عمر طولانی، وسعت رزق و قرار گرفتن در جایگاه یاری دین خداوند» که این سخن گویای جایگاه خدمت‌گذاری به مردم است.

 

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به حساسیت‌های دشمنان انسانیت و اسلام نسبت به ملت ایران اسلامی تصریح کرد: دشمنان نسبت به وفاداران، حاضران با بصیرت در میدان و به وی‍ژه خدمتگذاران به مردم حساسیت ویژه‌ و غیض و کینه خاص دارند.

 

حجت‌الاسلام احمدپناهی با بیان اینکه باید شکرگذار نعمات الهی باشیم، گفت: شکرگذاری ما نسبت به نعمات به اندازه معرفت ماست؛ بنابراین هر قدر که انسان معرفتش به نعمات بیشتر باشد، قدرشناسی‌ فزونتر و از طرفی نگرانی بیشتری نسبت به از دست دادن نعمتی که خداوند در اختیارش قرار داده است،‌ دارد.

 

وی افزود: ما باید نسبت به این نعمات توجه و معرفتمان را بیشتر کنیم و جایگاهمان را درک نماییم و تا زمانی که فرصت داریم از آن بهره کافی و وافی را ببریم؛‌چرا که این فرصت‌ها دائمی نیست.

 

امام جمعه موقت سمنان در ادامه به تبیین تفاوت سلطنت، حاکمیت و مالکیت بندگان نسبت به ذات اقدس اله پرداخت و اظهار داشت: مالکیت انسانها موقت و فناپذیر است؛ اما مالکیت و حاکمیت و سلطنت خداوند ابدی، غیرقابل انتقال و دائمی است و جزء ذات خداوند است و آنچه که ذات باشد لایتغیر است و مالکیت خداوند همان‌گونه که در دعای جوشن کبیر آمده است ملکی است که تملیک نشده است و مالک هر مملوک است.

 

حجت‌الاسلام احمدپناهی گفت: خداشناسی هر چه قدر در فرد و جامعه افزایش یابد افتادن در دام مشکلات و سختی‌های فردی و اجتماعی به همان میزان کاهش می‌یابد؛ بنابراین باید در هر جایگاهی و لباسی که هستیم خودشناسی و خداشناسی را در خود تقویت کنیم.

 

وی در پایان خود از زحمات حسن سعدالدین در طول سال‌های خدمت در کسوت فرمانداری شهرستان سمنان به عنوان فردی متدین، متعهد و دلسوز و خدمتگذار مردم تقدیر و برای سیدعباس دانایی فرماندار جدید شهرستان سمنان آرزوی توفیقات روزافزون در خدمت‌گذاری به مردم شهر و استان سمنان کرد.

 

ماه رمضان ماه فزونی خدمت به بندگان خدا است

محمد وکیلی استاندار سمنان نیز در این نشست، گفت: اگر مردم از مسؤولان صداقت ببینند، همراه می‌شوند و اگر صمیمیت ببینند در کنار مسؤولان قرار می‌گیرد و چنانچه این دو همراه با پشتکار باشد، می توان با مشارکت و کمک مردم مشکلات را یکی پس از دیگری از پیش روی برداشت.

 

نماینده عالی دولت در استان سمنان با بیان اینکه ماه رمضان ماه تذکر و انابه و خیر و برکت است، اظهار داشت:‌ بهترین تذکر در ماه رمضان رجوع به آیات الهی و احکام خداوند است و امیدواریم همگان بتوانیم با تدبر در آیات الهی توشه و ذخیره خوبی را برای آخرتمان انباشته کنیم.

 

وی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «برخی از حضور در این ماه برای ذخیره یک ماه و یک سال و برخی برای تمام عمر توشه برمی‌دارند و از برکات الهی بهره مند می‌شوند»، افزود: رهبری فرمودند یکی از بزرگترین معروف‌ها حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ بنابراین باید همگی از این فرصت به بهترین وجه در راستای خدمت به مردم بهره ببریم و شکرگذار خداوند باشیم به واسطه این هدیه الهی که ما را لایق خدمتگذاری به چنین مردم شایسته‌ای کرده است.

 

استاندار سمنان با بیان اینکه ماه رمضان، ماه خدمت به بندگان خداست، تصریح کرد: تلاش و خدمتی که برای جلب رضایت خداوند باشد؛ قطعاً‌ مورد رضایت حضرت حق خواهد بود؛ چرا که مردم به عنوان فرزندان خداوند هستند و هرکسی به عیال الله خدمت کند در حقیقت به خداوند خدمت کرده است.

 

وکیلی در ادامه با تقدیر از زحمات فرماندار اسبق شهرستان سمنان و تبریک و خوش‌آمدگویی به فرماندار جدید اظهار داشت:‌ میدان مسؤولیت همانند میدان دوی ماراتن است، به این نحو که فرد مسؤول تا جایی می‌دود و تلاش می‌کند و در ادامه راه پرچم را به مسؤول دیگری می دهد و این سلسله همچنان ادامه دارد و خوشا به حال کسانی که در این دوی ماراتن زمان، مکان و مسؤولیت را بشناسند و به خوبی به وظیفه خود عمل کنند.

 

استاندار سمنان مردم سمنان را مردمی نجیب، بزرگوار و مستحق خدمت خواند و خاطرنشان کرد: شهرستان سمنان با مشکلاتی همچون مسأله آب همچون سایر استان‌ها مواجه است، اما در شهرستان سمنان با توجه به از دست رفتن بخش اعظمی از منابع زیرزمینی این مشکل بیشتر به چشم می‌آید و باید اندیشه و چاره‌جویی‌های اساسی در این زمینه صورت گیرد.

 

وکیلی با اشاره به برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت گفت: استان و شهرستان سمنان نیاز به آب پایدار دارد که این امر با انتقال آب حوزه به حوزه امکان پذیر است و مطالعاتی در حوزه انتقال آب از دریای خزر، خلیج فارس و سرشاخه‌های البرز در حال انجام است که این مطالعات باید به ثمر برسد تا بتوانیم آبی پایدار را برای شهرستان و استان سمنان داشته باشیم.

 

وی از دیگر مشکلات اساسی و جدی به سرعت پیشرفت کویری و بیابانی شهرستان سمنان، مسأله ریزگردها، خشکسالی، برداشت‌های بیش از حد از آبهای زیرزمینی و کاهش جمعیت شهرستان و افزایش خانواده‌های تک فرزند اشاره کرد و افزود: همه این مسائل باید مورد توجه جدی مسؤولان قرار گیرد و به ویژه در بحث کاهش جمعیت نیازمند فرهنگ‌سازی و توجه به اهمیت ازدیاد نسل است./977/پ201/ح

ارسال نظرات