۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۶۸۹۲۷
استاد حوزه علمیه:

یاد مرگ سبب تزکیه انسان از گناهان می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این‌که یکی از عوامل تزکیه در روایات، یاد مرگ است که انسان با یاد مرگ می تواند خود را از بسیاری گناهان دور سازد، گفت: اگر انسان ذکر مرگ را بر زبان و قلب خود داشته باشد دیگر محبت و وابستگی به دنیا در قلب او نیست.
مرگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم دهقان، استاد حوزه علمیه ظهر امروز در روز پنجم ماره رمضان در مسجد جامعه کرمان گفت: یکی از عوامل تزکیه در روایات یاد مرگ بوده که انسان با یاد مرگ می تواند خود را از بسیاری گناهان دور سازد.

 

وی افزود: وقتی انسان در زندگی دنیوی خود توانست به یاد مرگ باشد، در این صورت به طرف انجام دستورات خدا می رود تا بتواند با کار های خود خدا را از خود خشنود و راضی گرداند و در آخرت شرمنده خدا نباشد.

 

حجت الاسلام دهقان با اشاره به این که انسان باید در طول زندگی خود از گناه دور باشد، خاطرنشان کرد: یاد مرگ سبب می شود که انسان در دنیا از عمر و وقت های خودش خوب استفاده کند و دیگر دنبال هدر دادن عمر خود نرود تا بتواند با استفاده از وقت صحیح مزرعه خوبی برای خودش در آخرت بسازد.

 

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: مهم ترین و گران بها ترین عمر انسان، دوران جوانی بوده که باید در این دوران به سراغ تلاش و کوشش رفت زیرا اگر انسان ها از این دوران به خوبی استفاده نکنند سبب از بین بردن وقت خود شده اند.

 

وی با توجه به این که اگر انسان فهمید که همیشه جوان نیست و روزی جوانی به پایان می رسد، اظهار داشت: ساختن انسان فقط در دوران جوانی بوده که انسان با ساختن خود و با حرکت کردن به سوی خدا می تواند حرکت خوبی را به سمت پیری ببرد.

 

کارشناس مسائل دینی با بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، تصریح کرد: وقتی انسان در دنیا به فقر آخرت فکر کند و بفهمد که در آخرت نیاز به عبادت دارد، در این صورت لحظه‌ای از عمر خود را در زندگی خود ضایع نمی‌کند و سمت خدا باوری و زندگی خدایی می رود تا بتواند در دنیا و آخرت پیشرفت کند.

 

حجت الاسلام دهقان بیان داشت: اگر انسان ذکر مرگ را بر زبان و قلب خود داشته باشد دیگر محبت و وابستگی به دنیا در قلب او نیست.

 

وی با توجه به این که دلبسته بودن به دنیا خوب نیست، تأکید کرد: اگر انسان دنیا را برای خود دنیا بخواهد در این صورت خوب نبوده اما اگر زندگی دنیا را برای پیشرفت و تقرب به خدا بخواهد علاوه بر این که دنیا خوب بودهع جایگاه خوبی هم در آخرت می تواند داشته باشد.

 

کارشناس مسائل دینی در پایان گفت: هر کس که در زندگی دنیوی خود زیاد به یاد مرگ باشد، علاوه بر این که خدا او را دوست داشته، گناهان او را هم پاک می کند./972/پ202/ح

ارسال نظرات