۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۲۶۹۵۴۱
استاد حوزه علمیه مازندران:

احیاء امربه معروف و نهی از منکر زمینه ساز ترویج ارزش ها می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران گفت: بهره گیری از امربه معروف و نهی از منکر زمینه ساز ترویج ارزش های دینی در جامعه می شود که باید در مسیر تحقق آن قدم برداریم.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر چمستان با بیان اهمیت امربه معروف و نهی از منکر، گفت: در اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر همین کافی است که ده ها آیه به صراحت مومنان را تشویق و توصیه به اقامه آن کرده است.


وی ادامه داد: صدها روایت از اهل بیت معصومین(ع) نیز در تاکید بر عمل به امر به معروف و نهی از منکر وارد شده است که باید تلاش کنیم آن را به بهترین نحو ممکن در جامعه نهادینه کنیم.


حجت الاسلام جباری با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر در فرهنگ اسلامی همانند تزریق یا جریان خون در رگ های پیکر جامعه اسلامی است، تصریح کرد: سهل انگاری در این باره مرگ تدریجی امت اسلام را در پی خواهد داشت که همگان باید هوشیار باشند.


استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که انسان نباید نسبت به فرد و جامعه بی تفاوت باشد، گفت: انبیا و اهل بیت معصومین(ع) در راستای تحقق امربه معروف و نهی از منکر از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و حتی فراتر از محدوده رسالت خویش در این مسیر حرکت کردند.


امام جمعه چمستان تصریح کرد: اهل بیت معصومین(ع) با قلب سرشار از عشق و رحمتی که داشتند حاضر نبودند هیچ کس به منکرات آلوده شده و به خشم خدا گرفتار شود.


وی با اشاره به سخنی از پیامبر گرامی اسلام، افزود: کسی که امر به معروف و نهی از منکر می کند جانشین خدا در روی زمین است که نشان می دهد این فریضه قبل از هر چیز یک برنامه الهی و فلسفه ارسال رسل و انزال کتب بوده است.


حجت الاسلام جباری با بیان این که حساب امربه معروف و نهی از منکر با بسیاری از واجبات جدا است، تصریح کرد: نماز، روزه و حج ضرر و ضربه ای به منافع و هوی و هوس دیگران وارد نکرده و کسی با آن مخالفتی ندارد.


استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امربه معروف و نهی از منکر با منافع شیطانی بدخواهان  و زیاده خواهان در تعارض و تضاد است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر تفاوتی که با سایر عبادات دارد این بوده که مدت و زمان خاصی ندارد.


امام جمعه چمستان در پایان، تصریح کرد: بهره گیری از امربه معروف و نهی از منکر زمینه ساز ترویج ارزش های دینی در جامعه می شود که باید در مسیر تحقق آن قدم برداریم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات