۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۲۶۹۶۴۸
امام جمعه فاروج مطرح کرد؛

پویایی دستگاه قضایی موتور محرکه بدنه کشور/ اقامه قسط و عدل رسالت اصلی قوه قضائیه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج با تأکید بر جلوگیری از اطاله رسیدگی به پرونده های قضایی، گفت: پویایی دستگاه قضایی، موتور محرکه سایر بخش ها و بدنه کشور است و این دستگاه باید اهتمام بیشتری نسبت به اقامه قسط و عدل در جامعه داشته باشد.
حجت الاسلام قليزاده - امام جمعه فاروج

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به فرا رسیدن هفتم تیر ماه، سالگرد شهادت مظلومانه آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی(ره) با انفجار بمب به دست گروهک منافقین در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در سال 1360 و روز قوه قضاییه، اظهار کرد: اقامه قسط و عدل رسالت اصلی دستگاه قضایی است.

 

وی با تأکید بر این که در این راستا عملکرد و اقدامات قوه قضاییه و احقاق حقوق و برپایی قسط و عدل از سوی این نهاد بایستی برای همه مردم ملموس باشد، افزود: در مورد فعالیت های دستگاه قضایی و میزان مؤفقیت این بخش باید مردم قضاوت کنند.

 

حجت الاسلام قلیزاده با تأکید بر این که باید سرعت دادرسی و رسیدگی به پرونده های قضایی افزایش یابد، خاطرنشان کرد: اطاله رسیدگی به برخی از پرونده‌های قضایی سبب جری تر شدن متخلفان می شود.

 

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی مواقع به درازا کشیده شدن رسیدگی به پرونده‌ای قضایی امکان ادامه تخلف را به متخلفان داده و در بعضی مواقع نیز شاکی یا شاکیان به دلیل اطاله دادرسی از پیگیری حق و حقوق خود انصراف می دهند که این موضوعات به هیچ عنوان زیبنده دستگاه قضایی و نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

 

حجت الاسلام قلیزاده با بیان این که پویایی دستگاه قضایی موتور محرکه سایر بخش ها و بدنه کشور است، افزود: با وجود این که در سال های اخیر روند رسیدگی به پرونده های قضایی سرعت یافته اما هنوز با میزان مورد انتظار فاصله داریم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج همچنین با تأکید بر اقتدار و استقلال دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان و مفسدان اقتصادی، اظهار کرد: دستگاه قضایی بایستی فارغ از تمامی فشارها و سفارشات، مستقل و مقتدر عمل کرده و تنها مر قانون را ملاک کار خویش قرار دهد.

 

وی عمل مقتدرانه دستگاه قضایی را منوط به استقلال از تمام بخش ها دانست و افزود: فعالیت های قوه قضاییه باید به گونه ای باشد که هیچ فرد و یا صاحب منصبی حتی خیال تأثیرگذاری بر روند رسیدگی به پرونده ها را نیز به خود راه ندهد.

 

حجت الاسلام قلیزاده با تأکید بر مبارزه جدی و محکم با مفسدان اقتصادی و عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این زمینه از سوی دستگاه قضایی، خاطرنشان کرد: مبارزه با مفسدان اقتصادی دانه درشت و استفاده کنندگان از رانت های مختلف، باید به طور ویژه از سوی دستگاه قضایی پیگیری شود.

 

به گفته وی برخورد قانونی و بازدارنده با برخی از صاحب منصبان که از جایگاه مورد نظر در راستای منافع خود و یا اطرافیان خویش استفاده می کنند، برای آرامش و اعتماد جامعه اسلامی ضروری بوده که این مهم بر عهده دستگاه قضایی است.

 

حجت الاسلام قلیزاده با بیان این که البته دستگاه قضایی کشور در سال های اخیر در این زمینه و برخورد با مفاسد اقتصادی مؤفقیت های خوبی داشته است، اظهار امیدواری کرد که این روند نیک همچنان تداوم داشته باشد.

 

گفتنی است، از اول تا هفتم تیرماه با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهادت آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی(ره) در انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر ماه سال 1360، به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است./9314/ت302/ح

ارسال نظرات