۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۰
کد خبر: ۲۶۹۹۱۶
امام جمعه مشهد اردهال کاشان:

عمل به قرآن موجب پیشگری از گناهان می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که یکی از ویژگی های رستگاران، حفظ خود است، گفت: عمل به آیات قرآن موجب پیشگری از بسیاری گناهان در جامعه می شود.
حجت الاسلام والمسلمين مهدي سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه مشهد اردهال کاشان پنجشنبه شب در جلسه تفسیر و ترجمه قرآن کریم در آستان علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، با اشاره به این که یکی از ویژگی های رستگاران، حفظ خود است، گفت: عمل به آیات قرآن موجب پیشگری از بسیاری گناهان در جامعه می شود.

 

وی افزود: انسان با احترام به نوامیس مردم و حفظ آن و همچنین حفظ خود، می تواند از بروز بسیاری از گناهان جلوگیری کند، اما باید توجه داشت که شیطان همواره به دنبال گمراه کردن انسان است.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که برخی با پوششی در جامعه حاضر می شوند که جوانان را تحریک می کنند، گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید، ای مرد و زن مؤمن، خود را بپوشانید، از این رو پوشش مختص اماکن زیارتی و مذهبی نیست، بلکه در جامعه و منزل نیز باید پوشش مناسب صورت گیرد.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان با تأکید بر توجه به حیا در جامعه و خانه، گفت: اعضای خانه باید در منزل خود نیز پوشش مناسبی داشته باشند، چرا که بعضا پدیده های تاریکی در جامعه رخ می دهد که دلیل آن بی توجهی به حیا، حرمت و پوشش مناسب بوده است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: جوانی زمینه ای بسیار مناسب برای انجام گناه است، بنابراین قرآن کریم می فرماید اگر زنایی اتفاق بیفتد باید طرفین در صورت مجرد بودن 100 ضربه شلاق بخوردند و اگر متأهل باشند، باید سنگسار شوند.

 

خداوند تمام اعمال نیک زن بدچشم را باطل می کند

وی با اشاره به این که افرادی که زنا می کنند را نباید دختران پاک را به زوجیت آنها در آورد، گفت: افراد خطا کار می توانند با توبه از خباثت خارج شوند که در غیر این صورت به گفته خداوند، زنان نا پاک برای مردان ناپاک و همچنین مردان ناپاک برای زنان ناپاک هستند.

 

به گفته وی، از پیامبر اسلام(ص) روایت است غضب، لعن و نفرین خدا بر زن متأهلی است که چشم خود را از نگاه به نامحرم و غیر شوهر خود پُر می کند، از این رو خداوند تمام اعمال چنین زنی را باطل می کند.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان شدیدترین عذاب را برای مردانی دانست که زنا می کنند و گفت: امام رضا(ع) می فرماید زنا به دلیل آنکه در آن فساد، قتل نفس، گم شدن نسل و بچه های بدون سرپرست است، حرام دانسته شده است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه تأکید کرد: پیروان خدا و دین خدا باید حریم نگه دارند و محجوب باشند تا جامعه ای سالم و بدور از فساد داشته باشیم./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات