۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۲۶۹۹۸۴
امام جمعه بابل:

دستگاه قضا با شکنندگان حریم الهی به شدت برخورد کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با اشاره به هفته قوه قضائیه گفت: خواسته مردم این است که دستگاه قضایی مجالی به برگزار کنندگان محافل و صحنه های زشت غیر اخلاقی و منافی عفت عمومی و شکنندگان حریم الهی را ندهد.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل  امروز در خطبه های نمازجمعه این هفته این شهرستان با اشاره به فضایل و برکات  ماه مباره رمضان و روزه داری در این ایام گفت: در هوای گرم تابستان و تحمل سختی های روزه داری  در این ماه مبارک موجب تقرب به خداوند متعال و بهره گیری از عنایت حق تعالی خواهد شد.

 

این استاد حوزه علمیه با گرامیداشت سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) افزود: نخستین بانویی که به پیامبر گرامی اسلام ایمان آورد حضرت خدیجه (س) بود و هر چه را که از وجود خود داشت از مال و جان و همه قدرت و آبروی خود را در طبقی نهاد و به پیامبر(ص) تقدیم کرد.

 

خطیب جمعه بابل افزود: حضرت خدیجه کبری شخصیتی است که پیامبر(ص) بعد از رحلت ایشان بسیار گریست زیرا حضرت خدیجه (س) در روزهای سختی تبلیغ و رسالت پیامبر(ص) در مکه غم های زیادی را از پیامبر برطرف کرد.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به واقعه هفتم تیر و شهادت آیت الله دکتر بهشتی و شخصیت های برجسته انقلاب، اظهار داشت: شهید بهشتی شهید مظلوم انقلاب و نظام و یکی از شاگردان برجسته امام راحل بود که در راه تثبیت نظام اسلامی و شکل گیری بنیان های نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی از مجاهدت و تلاش های ایشان است.

 

وی با بیان این که هفته قوه قضاییه هفته ارتباط متقابل بین مردم و قوه قضاییه است، خاطرنشان کرد: دست اندرکاران حوزه قضایی کشور به جایگاه مهم و اثرگذار این قوه بر سلامت جامعه توجه بیشتری پیدا کنند زیرا مردم انتظار دارند ثمرات پربرکت قوه قضاییه را در جامعه ببنند.

 

مسؤول مدارس علمیه خاتم الانبیا و الزهرای بابل با تاکید بر انجام رفتارهایی در حوزه بازدارنگی جرم از سوی قوه قضاییه، ادامه داد: قوه قضاییه با مجرمان، بزه کاران و متخلفان باید آن چنان برخود مستحکمی انجام دهد که قوه بازدارندگی را برای افراد دیگر در پی داشته باشد.

 

وی با اشاره به این که سهولت فرآیند دادرسی و احقاق حقوق مظلومین باید در قوه قضاییه فراهم شود، تصریح کرد: سهولت در دادرسی باید به گونه ای باشد که اگر کسی با مشکلی روبرو شد به راحتی به مرجع قضایی برای احقاق حق خود پناه ببرد تا طعم شیرین عدالت را بچشد.

 

حجت الاسلام روحانی بر لزوم اعتماد سازی از سوی قوه قضاییه تاکید کرد و گفت: اعتماد سازی قوه قضاییه می تواند زمینه ارتباط قلبی با مردم و کارآمدی این نهاد را تحکیم کند.

 

وی افزود: خواسته مردم این است که دستگاه قضایی مجالی به برگزار کنندگان محافل و صحنه های زشت غیر اخلاقی و منافی عفت عمومی  و شکنندگان حریم الهی را ندهد.

 

امام جمعه بابل با اشاره به روز جهانی مواد مخدر خاطرنشان کرد: بر اساس آمار رسمی وزارت کشور بیش از یک میلیون معتاد در کشور وجود دارد که حدود پنج ملیون نفر به طور مستقیم متأثر از این مسأله هستند.

 

وی ادامه داد: متأسفانه شاهد رشد مصرف موارد مخدر صنعتی و جدید در کشور هستیم که بسیاری از آنها در لابراتوارهای زیر زمینی تولید می شود.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این که 70 درصد زندانیان مربوط به اعتیاد است، اظهار داشت: 45 درصد جرایم مربوط به اعتیاد  و بسیاری از طلاق ها مربوط به مصرف مواد مخدر است.

 

وی بر لزوم آگاه سازی و مراقبت از جوانان برای پیشگیری از به دام افتادن در این بلای خانمان سوزی تاکید کرد و گفت: و دولت با هماهنگی همه قوا از جمله قوای امنیتی و قضایی و همانگی کامل مهاری برای فروش مواد مخدر ایجاد کنند و خانواده ها مراقبت و کنترل بر رفتار فرزندان خود داشته باشند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات