۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۲۷۰۰۴۱
امام جمعه زابل:

دشمن از راه‌های مختلف برای هجوم نرم به جمهوری اسلامی استفاده می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام کیخا با اشاره به هجمه های فرهنگی و نرم استکبار علیه ایران اسلامی گفت: دشمن از طریق رواج کتاب، لوح فشرده، ماهواره، انواع مواد مخدر، ترویج بی‌حجابی، از بین بردن آداب اسلامی و امثال آن هجمه نرم همه جانبه ای را علیه ملت بزرگ ایران آغاز کرده است.
حجت الاسلام علي اکبر کيخا امام جمعه شهرستان زابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام علی اکبر کیخا، امام جمعه زابل، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: مواد مخدر پدیده شوم و نحسی است که سبب نابودی خانواده ها، جوامع، دین و بشر شده است.

 

وی اظهار داشت: حضور آمریکا و کشورهای غربی در افغانستان سبب افزایش 35 برابری تولید مواد مخدر در این کشور شده است که یکی از اهداف اصلی استعمارگران و مستکبران مقابله با جمهوری اسلامی ایران از طریق اشاعه مواد مخدر و فساد است.

 

خطیب جمعه زابل با بیان اینکه مواد مخدر از معضلات بسیار مهم و خطرناک برای جامعه است؛ تاکید کرد: مبارزه قاطع و مقتدرانه با این معضل و پدیده شوم وظیفه عموم مردم به ویژه دستگاه‌های دست اندرکار است.

 

وی با اشاره به هجمه های فرهنگی و نرم استکبار علیه ایران اسلامی تصریح کرد: دشمن از طریق رواج کتاب، لوح فشرده، ماهواره، انواع مواد مخدر، ترویج بی حجابی، از بین بردن آداب اسلامی و امثال آن هجمه نرم همه جانبه ای را علیه ملت بزرگ ایران آغاز کرده به همین سبب باید قاطعانه در مقابل آن ایستادگی کرد.

 

حجت الاسلام کیخا بیان کرد: طبق اعلام رسمی، بخش اعظمی از زندانیان و 55 درصد طلاق ها در کشور مربوط به مواد مخدر است و روزانه هشت نفر به صورت میانگین از طریق مصرف انواع مواد مخدر به کام مرگ می روند.

 

وی اضافه کرد: حدود 70 درصد از جرایم، سرقت ها، همسرآزاری و قتل به صورت مستقیم و غیر مستقیم با موضوع مواد مخدر در ارتباط است و تاکنون بیش از سه هزار و 700 نفر از فرزندان برومند ایران اسلامی در راه مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیده اند.

 

امام جمعه زابل تأکید کرد: افرادی که دانسته و ندانسته مواد مخدر خرید و فروش و مصرف می کنند در به شهادت رساندن شهدا شریک هستند.

 

وی از زحمات فرماندهی انتظامی و فرماندار ویژه شهرستان زابل که مجدانه پیگیر مشکلات هستند و برای برون رفت از مشکلات اعتیاد تلاش می کنند تقدیر کرد و از رسانه ها خواست تا هر چه بیشتر به موضوع مواد مخدر و معضلات و مشکلات آن بپردازند.

 

حجت الاسلام کیخا از مردم درخواست کرد: به معتادان به چشم بیمار نگاه شود و آنان را طرد نکنیم و نجات معتاد زنده کردن یک انسان و زندگی بخشیدن به هزاران خانواده است.

 

وی با اشاره به فرا رسیدن هفتم تیر سالروز شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران صدیق امام راحل که با انفجار بمب از سوی منافقان به شهادت رسیدند گفت: در این حادثه تلخ یکی از فرزندان مجاهد و مبارز سیستان که در راه مبارزه با ظلم و طاغوت از هیچ تلاشی فروگذار نبود، به شهادت رسید.

 

خطیب جمعه زابل تصریح کرد: آیت الله سیدمحمدتقی حسینی طباطبایی شهید حادثه هفتم تیر تألیفات زیادی داشت که به مدد الهی یکی از تألیفات این شهید بزرگوار در حوزه‌های علمیه سیستان تدریس خواهد شد.

 

وی سیستان را سرزمین مردان بزرگی چون آیت الله مطهری سیستانی، آیت الله بختیاری، آیت الله شریفی، آیت الله سید محمدتقی حسینی طباطبایی، آیت الله سیستانی و دیگر علما عنوان کرد و گفت: امیدواریم این شخصیت ها تکرار شوند.

 

امام جمعه زابل با اشاره به هفته قوه قضاییه از تمام زحمتکشان این عرصه تقدیر کرد و خواستار رفع کمبود نیروی انسانی در دادگستری و دادسرای شهرستان زابل شد./831/پ202/ب4

ارسال نظرات