۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۷۰۲۰۷
آیت الله دستغیب:

حضرت خدیجه موجب گسترش آیین پیامبر شد

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس احمد بن موسی با بیان این که حضرت خدیجه(س) در سختی ها حامی پیامبر بود، گفت: حضرت خدیجه موجب گسترش آیین پیامبر شد.
آيت الله دستغيب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت الله سید علی اصغر دستغیب نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری در جلسه ای که بعد از ظهر امروز در مسجد الرضا با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد با بیان ادامه آیه 53 سوره مبارکه انفال گفت: خداوند نعمت های زیادی به بندگان خود بخشیده است و خداوند نعمت هایی را که به انسان داده است تغییر نمی دهد مگر این‌که خود انسان بخواهد که این نعمت زائل شود.


وی در ادامه افزود: انسان باید نعمت را در جهتی قرار دهد که مورد رضای پروردگار خود باشد و اگر نعمت را در جهتی غیر از رضای پروردگار قرار داد در واقع اسباب زائل شدن نعمت را محقق کرده است.


آیت الله دستغیب اظهار داشت: اگر شخصی به یک فرد ثروتمند و با ایمان به شرط در نظر نگرفتن ثروت تواضع کرد این کار مورد اشکال نیست ولی تواضع به خاطر ثروت مورد اشکال است از این رو انسان نباید اسباب زائل شدن نعمت را فراهم کند.


وی با بیان این که استدراج نعمت نیست بلکه یک نقمت برای انسان است ادامه داد: خداوند بعضی اوقات نعمت هایی را به انسان ها می دهد اما انسان ها شکر گذار این نعمت نیستند از این رو خداوند به آن دسته از انسان هایی که شکر گذار نعمت نیستند مهلت می دهد غافل از این که این مهلت نعمت نیست بلکه برای آن ها نغمت است.


حضرت خدیجه موجب گسترش آیین پیامبر شد
تولیت آستان مقدس احمد بن موسی (شاهچراغ) با اشاره به این که خدیجه موجب گسترش آیین پیامبر بود ابراز کرد: در مورد حضرت خدیجه بهترین بیان، کلام پیامبر است که فرمودند؛ خداوند از زنان عالم چهار نفر را برگزیدند که آن چها نفر عبارت است از آسیه، مریم، فاطمه و حضرت خدیجه اینان برگزیدگان از بین بانوان هستند.


وی ادامه داد: حضرت خدیجه بانوی برجسته و با عظمتی است که قبل از اسلام از جایگاه و منزلت خاصی در بین قریش برخوردار بوده است و همچنین ایشان از نظر اصالت هم با پیامبر اسلام مشترک هستند.


آیت الله دستغیب تصریح داشت: حضرت خدیجه از لحاظ خصلت های اخلاقی و از لحاظ مورد اعتماد بودن در جامعه آن روز در حدی است که به ایشان لقب طاهره داده اند، از این رو وقتی به بانویی در جامعه آن روز طاهره می گفتند معلوم می شود که ایشان چقدر شخصیت با عظمتی است.


وی خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه وقتی به همسری پیامبر بزرگ اسلام در آمد در اولین ندای وحی نخستین بانویی بودند که به اسلام گرویدند.


نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حضرت خدیجه در سختی ها حامی پیامبر بود اظهار کرد: حضرت خدیجه آرامش خاطر پیابر بود همچنین به عنوان مبلغ در اسلام موجب گسترش آیین پیامبر بود، داشته های خودش را برای اسلام در اختیار پیامبر گذاشت، سختی ها را تحمل می کرد و در سختی ها حامی پیامبر اسلام بودند.


وی در پایان با اشاره به این که باید از شخصیت های صدر اسلام به بزرگی یاد شود یادآور شد: باید شخصیت های صدر اسلام به ویژه بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه را به یاد داشته باشیم و از آن ها به بزرگی یاد کنیم./839/پ202/ب4

ارسال نظرات