۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۷۰۴۹۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

حجاب و عفاف با آموزش و گفتمان دینی فرهنگ‌سازی شود

خبرگزاری رسا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف منحصر به نهادی خاص نیست و همه مراکز باید وارد شوند و به شکل همه جانبه با راهکارهایی نظیر برگزاری کلاس‌های آموزشی و گفتمان دینی آن را فرهنگسازی کنند.
حجت الاسلام علي نعمت اللهي

حجت الاسلام علی نعمت اللهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به نقش حجاب و عفاف بر کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: حجاب ریشه در مسیحیت و یهود دارد که به معنای پرده نشینی است.

 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در ادامه افزود: اسلام خط بطلان به حجاب کشید و پوشش را جایگزین آن کرد که کلمه مناسب‌تری است و بر این اساس زنان باید زینت خود را از نامحرمان بپوشانند.
 
وی در ادامه با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تصریح کرد: این موضوع یکی از مسایل مهم و جدی در جامعه اسلامی است که لازم است همه ارگان‌ها توجه ویژه‌ای نسبت به رعایت و اجرای آن داشته باشند؛ چراکه جامعه ما یک جامعه دینی است که در ظاهر نیز باید به مظاهر دینی توجه شود.
 
این کارشناس دینی با تاکید بر اهمیت افزایش اطلاعات مردم درباره با این مقوله خاطرنشان کرد: با دسته بندی افراد در پوشش‌های مختلف متوجه می‌شویم برخی کسانی که بدپوشش هستند از روی ناآگاهی این‌گونه رفتار می‌کنند که باید با ارایه آموزش‌های لازم از طریق رسانه‌های گروهی و سایر نهادهای آموزشی اطلاعات لازم در اختیار این افراد قرار گیرد.
 
این مسؤول گفت: بخش دیگری از جامعه که درصد پایینی را تشکیل می‌دهند هنجار شکن هستند که با بیگانگان در ارتباط بوده به طوری‌که الگوی فکری و عملی برای آنان از آن سوی مرزها ارسال می‌شود.
 
وی در ادامه اضافه کرد: این افراد آموزش مد و آرایش را در کشورهای دیگر با اهداف سیاسی خاص و حساب شده که همان هنجار شکنی در جامعه دینی است، در کشور پیاده می‌کنند.
 
حجت الاسلام نعمت اللهی با بیان این‌که در حال حاضر با پدیده‌هایی در خصوص هنجارشکنی‌های اجتماعی مواجه هستیم که قابل توجه است افزود: دشمن در حوزه جنگ نرم 4 مدیریت را انجام می‌دهد در مرحله اول با مدیریت ادراکات سعی در جابجایی باورها و اعتقادات مذهبی افراد دارد که یکی از آن پوشش اسلامی است.
 
وی به مدیریت احساسات در جنگ نرم دشمن اشاره و عنوان کرد: در مرحله دوم احساسات جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهند حتی با نفوذ در هیأت های مذهبی و در میان مداحان در راستای انتقال مفاهیم مورد نظر خود حرکت می‌کنند به عبارتی با گذر از چند واسطه، احساسات آحاد جامعه را به‌دست می‌گیرند.
 
این کارشناس فرهنگی بیان کرد: دشمن در ادامه با مدیریت تحریکات، جامعه را آماده واکنش می‌کند و در آستانه تحریکات قرار می‌دهد و در مرحله پایانی با مدیریت تصمیم‌ها در نوع تصمیم مخاطبان و مسؤولان نقش آفرینی می‌کند.
 
این مسؤول با بیان این‌که دشمن در جنگ نرم به شکل حساب شده و هدفمند وارد شده است ادامه داد: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف منحصر به نهادی خاص نیست و همه تشکیلات باید وارد شوند و به شکل همه جانبه با راهکارهایی نظیر برگزاری کلاس‌های آموزشی و گفتمان دینی فرهنگسازی کنند؛ البته این موضوع در هنجارشکنان تاثیری ندارد و باید نیروی انتظامی در مقابل آنها اقدام کنند.
 
حجت الاسلام نعمت اللهی عنوان کرد: امروز در جامعه شاهد برخی تضادهای رفتاری هستیم که لازم است فکر جدی نسبت به این امر صورت گیرد.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در پایان سخنان خود با تاکید بر این‌که در بحث پوشش نیاز به عزم ملی و جدی همگان است گفت: با توجه به قانون جدید احیای امر به معروف و نهی از منکر که از طریق شورای نگهبان تصویب شده و از طریق نمایندگان مجلس به دولت ارایه شده است امیدواریم گام‌های موثری در این راستا برداشته شود./848/ت302/ی

ارسال نظرات