۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۷۰۵۶۶
استاد حوزه علمیه:

بی تفاوتی به دنیا سیره ائمه اطهار است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این موضوع که پیامبر در عین دسترسی به تمام مادیات دنیا، آن‌را بی ارزش می‌خواند، گفت: تمام دنیا و خوشی‌هایش در اختیار پیامبر(ص) بود، اما ایشان همان‌طور که خداوند دنیا را کوچک و بی‌ارزش می‌داند، دنیا را کوچک و بی‌ارزش می‌شمرد و با اعتماد کامل از خداوند تبعیت می‌کرد.
حجت الاسلام علوي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد‌باقر علوی تهرانی، رییس بنیاد فارِس المومنین، بعد از ظهر یک‌شنبه هفتم تیر‌ماه در مسجد امیر(ع)، گفت: در متون دینی، دنیا به دو شکل توصیف شده است، مورد اول که در بیشتر متون آمده است، در باب نکوهش دنیا می‌باشد و در برخی از متون دنیا به‌شکل ارزشمند معرفی شده است.



وی با بیان روایاتی از پیامبر(ص)، افزود: پیامبر(ص) در جایی کل دنیا را به مانند بال پشه معرفی می‌کنند و می‌فرمایند؛ آن‌قدر دنیا بی‌ارزش است که در مقابل یک کار خیر پاداشی به یک مومن می‌دهند که بیشتر از تمام دنیا است، ضمن این‌که در نزد خداوند متعال تمام نعمت‌های دنیا کمتر و کوچکتر از فضله یک پشه است.



استاد حوزه علمیه با بیان این‌که ما پیرو واقعی پیامبر نیستیم، خاطر‌نشان کرد: همه ما شفاعت، عنایت و زیارت پیامبر(ص) را می‌خواهیم، اما در زندگی خود تلاش نمی‌کنیم تا شبیه پیامبر(ص) شویم، ضمن این‌که اصول زندگی فقط نماز خواندن و روزه گرفتن نیست و باید ترک گناه کرد و به‌سوی خدا حرکت کرد.



رییس بنیاد فارِس المومنین با بیان این موضوع که پیامبر در عین دسترسی به تمام مادیات دنیا، آن‌را بی ارزش می‌خواند، تاکید کرد: تمام دنیا و خوشی‌هایش در اختیار پیامبر(ص) بود، اما ایشان همان‌طور که خداوند دنیا را کوچک و بی‌ارزش می‌داند، دنیا را کوچک و بی‌ارزش می‌شمرد و با اعتماد کامل از خداوند تبعیت می‌کرد.



وی با بیان روایتی از امیر مومنان تصریح کرد: حضرت علی(ع) فرمودند؛ در کوچکی این دنیا همین کافی است که دنیا با تمام خوشی‌هایش نمی‌تواند مزد اهل عبادت باشد و در نقطه مقابل نیز تمام ناخوشی‌ها و سختی‌های دنیا نیز نمی‌تواند جزای بد‌کاران در قیامت قرار بگیرد.



حجت الاسلام علوی تهرانی در پایان اضافه کرد: خداوند می فرماید؛ ای دنیا تو واقعا بی‌ارزش هستی و باز خود را برای نیکان می‌آرایی، اما باید بدانی من بیزاری از دنیا را در دل تمام نیکان و ابرار قرار داده‌ام./856/پ202/ب4

ارسال نظرات