۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۲۷۰۶۳۵
9تیرماه؛

گردهمایی مدیران کانون های مساجد مشهد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی مدیران کانون های مساجد مشهد نهم تیرماه همزمان با نماز مغرب و عشاء در مسجد زینبیه مشهد برگزار می شود.
حسين عبداللهي

محمد حسین عبداللهی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: برنامه های امسال دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی، بر پایه چهار محور قرآن و عترت، نماز و مسجد، خانواده و سبک زندگی و فعالیت های فرهنگی تدوین شده است که بیشترین تأکید بر مقوله نماز خواهد بود.

 

 وی با بیان این که دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی بر مبنای قانون پنجم توسعه؛ یک چهارم مساجد استان را به کانون‌های فرهنگی هنری مجهز کرده است، افزود: در سال جاری باید توجه ویژه ای به خانه های نور به عنوان مراکز فعال قرآنی و هسته های پژوهشی کانون‌های فرهنگی هنری استان شود.

 

عبداللهی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان همدلی، همزبانی که دربرگیرنده یک شعار کیفیِ متناسب با نیازهای کنونی جامعه است، افزود: بر این اساس دولت و ملت باید با بصیرت افزایی، عوامل این همزبانی و همدلی را شناسایی کنند که در این میان باید به چند نکته مهم توجه کرد.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی از ایمان به خدا به عنوان اولین عامل ایجاد فضای همدلی و همزبانی نام برد و گفت: دومین عامل در ایجاد فضای همدلی و همزبانی، بهره مندی آحاد جامعه از عنصر عقل است.

 

وی با بیان این که آگاهی و علم یکی دیگر از ملزومات ایجاد فضای همدلی و همزبانی است، تصریح کرد: در چنین شرایطی ما می توانیم از یک سو عامل همدلی و همزبانی بوده و از سوی دیگر این اصل مهم را در سراسر جامعه ترویج دهیم.

 

 عبداللهی با اشاره به نقش محوری مساجد در تحقق شعار سال اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید همواره در تحقق شعار سال و منویات رهبر معظم انقلاب پیشگام باشند.

 

وی در ادامه درباره برنامه های ماه مبارک رمضان این نهاد گفت: گردهمایی مدیران کانون های مساجد مشهد با سخنرانی حجت الاسلام محمدجواد نظافت، مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(ع) روز سه شنبه نهم تیر همزمان با نماز مغرب و عشاء در مسجد زینبیه از جمله این برنامه ها است.

 

عبداللهی در ادامه از حضور غرفه دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد خبرداد و افزود: برگزاری طرح تلاوت نور در بیش از دو هزار مسجد استان از جمله دیگر فعالیت های قرآنی است.

 

 مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی تصریح کرد: فعال سازی 67 مرکز قرآنی با عنوان «خانه های نور»، مهدهای قرآن با عنوان «شکوفه های بهشت»، برگزاری مسابقات قرآنی جشنواره قرآنی « مدهامتان» در رشته های مختلف قرآنی و برگزاری طرح 1449 در کانون های مساجد از جمله دیگراین برنامه ها است./934/ت302/ب5

ارسال نظرات