۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۲۷۰۶۵۴
صفار هرندی در مشهد:

امکان رسیدن به توافق خوب اندک است/ اتحاد رمز موفقیت اصولگرایان در انتخابات پیش رو

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان این که آمریکا با وجود سانتریفیوژهای ما حاضر به مذاکره شدند، تصریح کرد: ما با وجود تلاش های شهدای هسته ای که دارایی هایی را برای کشور به ارمغان آوردند با دست پر هستیم.
صفار هرندي صفار هرندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمد حسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در نشست بزم اندیشه با موضوع «رفتار شناسی آمریکا و متحدانش» در مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی، با اشاره به نگرش آمریکا، گفت: ایالات متحده با روحیه امپریالیستی و استکباری جهان را در تصاحب خود می خواهد.

 

وی به  موضع ایالات متحده با هم پیمانانش اشاره و تصریح کرد: آمریکا در جهت منافع خود حتی با دوستان و متحدان خود و نیز کسانی که با آنها خصومت ندارند، همان گونه برخورد خواهد کرد که با کشورهای در ستیز با خود برخورد می کند. مانند شنودی که علیه مردم فرانسه و مقامات این کشور به کار برد و یا سیستم جاسوسی که در زمان محمدرضا شاه در ایران نصب شده بود و او از آنها بی اطلاع بود.

 

رفتار ظالمانه آمریکا اقتضای طبیعت امپریالیستی او است

صفار هرندی، خاطرنشان کرد: رفتار ظلم آمریکا ناشی از عوارض فکری، مبانی ایدئولوژیک و اقتضای طبیعت امپریالیستی او ست و رفتار ایالت متحده با جمهوری اسلامی ایران نیز فراز و فرود بسیاری داشته و با انواع برخوردها روبرو بوده ایم.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ادامه به رفتار آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران اشاره و اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و وقتی امام خمینی (ره) ابتکار عمل را به دست گرفت؛ آمریکا مجبور شد به دنبال ما بیاید و در سال های بعد از آن نیز با وجود فشارهایی که بر ما وارد کرد اما همچنان دنباله روی ما است.

 

بکارگیری عنصر نفوذ از سوی ایالات متحده

صفار هرندی، استفاده از عنصر نفوذ را از جمله رفتارهای آمریکا عنوان و خاطرنشان کرد: آنها با تعبیری که در مورد انقلاب و دیگر نظام ها به کار می برند که ما قصد دخالت نداریم و می خواهیم مدیریت کنیم و با نفوذ از طریق افرادی که به صورت مستقیم وابستگی دارند و یا غیر مستقیم وابسته بودند، دخالت می کردند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، به افرادی که به صورت غیر مستقیم به آمریکا وابسته اند اشاره و اظهار کرد: این افراد جهان بینی و ایدئولوژی حاکم بر ذهن آنها به سمت چیزی عمل می کند که خواست ایالات متحده است؛ آمریکایی ها  از این افراد در سلسله مراتب حکومتی انقلاب اسلامی ایران بهره گیری کرد اما موفق نشد.

 

وی با اشاره به عناصر وابسته به آمریکا در کشورهای منطقه، گفت: آمریکا با نفوذ عناصر وابسته به خود در کشورهایی مانند مصر انقلاب آنها را با چالش روبرو کرد اما در یمن جلوی نفوذ این عناصر را به درون انقلاب گرفتند در حالی که در مصر چنین نبود.

 

صفار هرندی، به رفتار متحدان ایالات متحده نسبت به این کشور اشاره و تصریح کرد: این کشورها به سمت قدرت متمایل می شوند و با توجه به این که از نظر اقتصادی آمریکا در حال از بین رفتن است و در آینده قدرتی نخواهد داشت، متحدانش نیز به سمتی که قدرت متمایل شود، نزدیک می شوند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در ابتدای انقلاب عناصر وابسته به آمریکا با ترور سران مذهبی، ائمه جمعه و پیروان انقلاب قصد ضربه زدن به انقلاب را داشتند و در برابر نفوذ به این حرکت روی آوردند.

 

وی به ترفند های آمریکا در نقاط مرزی اشاره و اظهار کرد: با توجه به تنوع قومیت، مذهب و زبان در مرزهای کشور با به وجود آوردن گروهک های مختلف این مناطق را با خطر مواجه کردند اما به دلیل وابستگی نیروهای محلی و اقوام و قومیت ها به حکومت مرکزی این نقشه آنها ناکام ماند.

 

صفار هرندی ادامه داد: داعش، القاعده در دستگاه آمریکا ساخته و پرداخته شدند و برای ایجاد آشوب و فتنه در کشورهای منطقه شناسایی و تحت آموزش نیروهای آمریکایی قرار گرفتند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جنگ تحمیلی گفت: وقتی استکبار می بیند که اراده انقلاب اسلامی در منطقه خودنمایی می کند و آرمان ها و تفکرهای ما در منطقه بروز کرده است، آمریکا برای براندازی این تفکرات به جنگ محلی متوسل می شود.

 

آمریکا با ترفند دموکراسی در پی انقلاب های رنگی است

وی دموکراسی را از روش های امریکا عنوان و اظهار کرد: آنها با حربه دموکراسی به خصوص در فضای انتخابات به تحرکات خود ادامه می دهند و و به بهانه انتخابات و روی کار آمدن جریان های سیاسی انقلاب های رنگی را در کشورهایی مانند گرجستان و اکراین به وجود آوردند و انقلاب رنگی آنها در قرقیزستان و لبنان باشکست مواجه شد.

 

صفار هرندی افزود: آمریکایی ها شرایط ناپایدار انتخابات را بهترین فرصت برای تحریک گروه های مطلوب می دانند و در صورت پیروزی کارناوال شادی به راه می اندازند و در صورت شکست نیز بنای تقلب و ایجاد جنگ روانی را برپا می کنند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به رفتار کریمانه جناحی که در انتخابات ریاست جمهوری پیروز نشد اشاره و تصریح کرد: این جناح با به رسمیت شناختن فردی که رأی بیشتر کسب کرده بود، باید الگو قرار گیرند تا تسلیم خواست ملت باشند و اگر کسی این رفتار را یاد نگیرد، اسباب فتنه را در آینده به وجود می آورد.
 

 

مذاکره از دیگر ترفندها آمریکا

وی مذاکره را آخرین حربه ایالات متحده عنوان و اظهار کرد: امریکا ادامه تلاش های خصمانه خود را در غالب مذاکره تعقیب می کند و با وجود سانتریفیوژهای ما حاضر به مذاکره شدند ما نیز از مذاکره ابایی نداریم و تاکید می کنیم که نباید از خطوط قرمز عبور شود.

 

صفار هرندی افزود: ما با وجود تلاش های شهدای هسته ای که دارایی هایی را برای کشور به ارمغان آوردند با دست پر هستیم و وقتی که اینها را نداشته باشیم ترفندهای قبلی دشمن که ناکام مانده بود از جمله گزینه نظامی روی کار می آید.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امکان رسیدن به توافق خوب را ضعیف دانست و گفت: با توجه به خطوط قرمزی که رهبر معظم انقلاب تعیین کرده اند و تا زمانی که آمریکا دست از زیاده خواهی بر ندارد، مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید.

 

وی ادامه داد: آمریکا عهد شکنی بسیار داشته است بنابراین ما نسبت به او بدبین هستیم و باید در مذاکرات حواس خود را جمع کنیم.

 

صفار هرندی در خصوص انتخابات آینده گفت: انتخابات محصول عمل قشرها و گروه های مختلف سیاسی است و گروهای همسو باید با یکدیگر متحد شوند./1310/پ201/ج
 

ارسال نظرات