۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۲۷۰۶۸۲
آیت الله مظاهری:

اسباب عذاب را خود انسان ها فراهم می کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه های علمیه اصفهان با بیان این که اعمال خود انسان پدید آورنده آتش جهنم است، گفت: خداوند بخاطر صفت رحمانیتی که دارد هیچ گاه اسباب عذاب را برای بندگانش پدید نمی آورد.
سخنراني آيت الله مظاهري در ايام شهادت حضرت علي(ع) - مسجد حکيم اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه های علمیه اصفهان امروز و بعد از نماز صبح، در مسجد امیرالمؤمنین جی، با اشاره به تفسیر سوره انسان گفت: نعمت های بهشتی را باید خودمان تهیه می کنیم.

وی در ابتدا با اشاره به آیه دوازدهم سوره مبارکه انسان که می فرماید «وَجَزاهُم بِما صَبَروا جَنَّةً وَ حَریراً»  بیان داشت: اولین و مهم ترین نعمتی که خداوند در بهشت برای انسان آماده کرده نعمت مسکن است و درست است که انسان به غدا، پوشاک و ازدواج نیاز دارد ولی مهم ترین نیاز وی، نیاز به مسکن است.

حضرت آیت الله مظاهری گفت: آیات نوزده تا بیست و یک سوره انسان به نعمت های بهشتی اشاره دارد و ما باید با اعمال خود، از این نعمت های بهشتی بهره مند شویم.

این مرجع تقلید افزود: هر چه اعمال ما در دنیا پاک تر و هر چه رنگ خدایی بیشتری داشته باشد، به همان اندازه نعمت هایی که در بهشت در اختیار ما قرار می گیرد بیشتر و از درجه کیفی بالاتری برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به آیه "تلذ الاعین" گفت: در بهشت هر آنچه انسان می خواهد وجود دارد،از لذت های جسمی گرفته تا لذت های روحی، چون در آنجا انسان با رحمت خداوند سر و کار دارد و در رحمت خداوند چیزی جز این جای ندارد.

رییس حوزه های علمیه اصفهان افزود: آیه "ذالک بما قدمت ایدیکم" بیان می دارد که اعمال خود انسان پدید آورنده آتش جهنم است، چرا که خداوند بخاطر صفت رحمانیتی که دارد هیچ گاه اسباب عذاب را برای بندگانش پدید نمی آورد.

حضرت آیت الله مظاهری با استناد به آیات قرآن که  در آن بیان شده، «اعدت للمتقین واعدت للکافرین» گفت: در حال حاضر بهشت و جهنم وجود دارد ولی مکان آن مشخص نیست.

وی در پایان با اشاره به این که چهار صد آیه در قرآن راجع به معاد است، افزود: حیف است ما شیعیان که ولایت امیرالمؤمنین (ع) را داریم، به تذکرات قرآن راجع به معاد توجه نکنیم و جهنمی شویم./939/پ202/ج

ارسال نظرات