۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۲۷۱۱۳۸
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

تقویت ایمان و روحیه برای ایستادگی در برابر مشکلات هنر انسان مؤمن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام هنر انسان مؤمن را تقویت ایمان و روحیه برای ایستادگی در برابر مصائب و مشکلات دانست و گفت: یکی از ویژگی‌های انسان مؤمن آن است که بلاها و سختی‌ها او را از پا در نمی‌آورد و از مسیر الهی منحرف نمی‌کند.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت السلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در جمع ایتام کمیته امداد امام خمینی(ره) و معلولان بهزیستی شهرستان شهرکرد، درهم آمیخته‌شدن بلاها و زیبایی‌ها را از اقتضائات عالم دنیا بیان کرد و گفت: خدای متعال دنیا را نیافرید برای آن که زیبایی، خوبی و راحتی محض برای انسان‌ها فراهم کند بلکه آن را با انواع بلاها، سختی‌ها و نازیبایی‌ها همراه کرده است تا انسان بتواند در این درهم آمیختگی، زیبایی و نازیبایی راه خودش و زیبایی محض را پیدا کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که همه خوبی‌ها و راحتی‌ها در آخرت است، تصریح کرد: البته در آخرت هم بلاها و مصیبت وجود دارد به گونه‌ای که یک عده به دور از هرگونه بلا و مصیبت و غرق در نعمت بهشتی می‌شوند و جمعی دیگر هم غرق در عذاب و خشم الهی جهنمی هستند.

 

امام جمعه شهرکرد انتخاب راه درست و دور نشدن از مسیر خدای متعال را از وظایف انسان مؤمن در مواجه با سختی‌ها، بلاها و نارسایی‌ها دانست و تصریح کرد: موفقیت و سربلندی انسان مؤمن زمانی رقم می‌خورد که در مواجه با بلاها، نازیبایی‌ها و نارسایی‌های فکری و مالی و امثال آن بتواند راه خودش را درست انتخاب کند و از مسیر خدای متعال دور نشود و این در واقع همان برگ برنده یک انسان است.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: قهرمان به آن کسی نمی‌گویند که وزنه‌های سنگین بلند کند و پشت حریفش را به خاک بزند که به یقین این چنین قهرمانی بی‌محتوا و زبانی است؛ بلکه قهرمان واقعی آن کسی است که غرق در همه مصائب و مشکلات باشد اما از خدای متعال جدا نشود و بندگی خدا را در هیچ حال فراموش نکند و نگذارد لحظه‌ای دستور الهی بر زمین بماند.

 

این مقام مسؤول گفت: یکی از ویژگی‌های انسان مؤمن آن است که بلاها، سختی‌ها، نقص جسمانی، تصادف او را از پا در نمی‌آورد و از مسیر الهی منحرف نمی‌کند؛ چراکه انسان مؤمن راه سعادت، کمال و رسیدن به همه زیبایی‌ها را تنها در سایه بندگی خدا می‌داند و فقط در این مسیر حرکت می‌کند، برهمین اساس مراقب است که مبادا از این راه جدا نشود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در ادامه از حضرت زینب(س) به عنوان یک الگوی بی‌بدیل در تحمل سختی‌ها و مصائب دنیایی یاد کرد و با اشاره به عظمت، تأثیرگذاری و ماندگاری کار آن بانوی بزرگ در طول تاریخ، افزود: حضرت زینب(س)، با انگیزه الهی و برای رضای خداوند متعال همه مصائب و سختی‌های بسیار سخت مربوط به حوادث عاشورا، از قبل از آن تا به شهادت رسیدن عزیزترین عزیزان خود و بعد هم دوران اسارت را تحمل کردند.

 

امام جمعه شهرکرد، هنر انسان مؤمن را تقویت ایمان و روحیه برای ایستادگی در برابر مصائب و مشکلات دانست و افزود: انتظار نداشته باشید در دنیا بلا و مصیبت وجود نداشته باشد بلکه بکوشید با تقویت ایمان همچون کوه در مقابل مصیبت‌ها ایستادگی کنید؛ چرا که یکی از ویژگی‌های مؤمن آن است که مشکلات او را از بندگی ، فرمان‌بُرداری و راه خدا دور نمی‌کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که مصیبت‌دیده از هیچ کس جز خدا انتظار کمک ندارد و این نیز درسی است که ماه رمضان به ما می‌آموزد، تصریح کرد: اگر چه نظام، دستگاه‌های متولی و خیرین در حدی که می‌توانند نسبت به خدمت‌رسانی، گره‌گشایی و رفع مشکلات و آسیب‌های جامعه وظیفه دارند و این مهم به جای خودش محفوظ است اما انسان مصیبت‌دیده و گرفتار تنها از خدا انتظار دارد که مصیبت‌هایش را برطرف کند.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با یادآوری مشکلات و سختی‌هایی که طبعا معلولان با آن‌ها مواجه هستند، بر لزوم ایستادگی و تقویت ایمان در برابر این مشکلات تأکید کرد و گفت: مبادا خدایی نخواسته این مشکلات سبب بشود که شما از بندگی خدا سَر باز بزنید و از نماز، حیا، عفت، پاکدامنی و رعایت مرز بین زن و مرد که زینت یک انسان است دور بشوید بلکه در هر شرایطی که هستیم باید مرز بین دین و کفر و عبادت و معصیت را رعایت کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان تأکید کرد: بکوشیم در هر شرایطی از فقر، ثروتمندی، سلامت و نقص جسمانی که هستیم تنها بنده خدا باشیم و در تمام امور تنها او را در نظر بگیریم و بدانیم که مدبر و مالک همه عالم هستی اوست که اجازه نخواهد داد حقی از کسی ضایع شود./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات