۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۲۷۱۴۳۷
مسؤول نهاد نمایندگی دانشگاه فرهنگیان استان تهران:

مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی اهتمام ویژه‌ای نسبت به اجرای اقتصاد مقاومتی داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی دانشگاه فرهنگیان استان تهران با سفارش به جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: متأسفانه دستگاه‌های اجرای موضوع اقتصاد مقاومتی را جدی نمی‌گیرند، در حالی که ایران اسلامی از توان های داخلی متعددی برخوردار است که با بهره گیری صحیح از آنها می‌تواند خود را از خارج بی نیاز کند.
حجت الاسلام محمود رضا قاسمي

حجت الاسلام محمود رضا قاسمی، مسؤول نهاد نمایندگی دانشگاه فرهنگیان استان تهران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که اگر خط قرمزهای نظام و رهبری در مذاکرات حفظ شود و غنی سازی از 20 درصد به 3 و نیم درصد هم برسد، برای ما یک پیروزی محسوب می شود.

 

وی افزود: نظام سلطه در عراق و لیبی اجازه فعالیت های هسته را نداد، اما در ایران غنی سازی را پذیرفته است که این خود موجب افزایش قدرت ایران در عرصه بین المللی می شود.

 

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که امام راحل رابطه بین آمریکا و ایران را رابطه گرگ و میش دانست، گفت: اگر مذاکرات هسته ای به نتیجه نرسد به ضرر آمریکا خواهد بود، چرا که آنها می دانند که با تفاهم با ایران، منطقه آرام می شود.

 

مسؤول نهاد نمایندگی دانشگاه فرهنگیان استان تهران گفت: عدم توافق هسته ای منجر می شود تا منطقه از دست دشمن خارج شود، از این رو این مذاکرات اتمام حجتی با طرفین در مذاکرات است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که ایران در چارچوب خطوط قرمز نظام آماده انجام توافق است، گفت: مذاکرات هسته ای به گره های کوری رسیده است و برخی نیز مذاکرات را شکست خورده عنوان می کنند.

 

به گفته وی، در کشور ایران دو نوع بودجه طرح ریزی شده است که یک نوع برای شرایط تحریم و دیگری برای شرایط غیر تحریم تدوین شده است.

 

وی با سفارش به جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: متأسفانه دستگاه های اجرای موضوع اقتصاد مقاومتی را جدی نمی‌گیرند، در حالی که ایران اسلامی از توان های داخلی متعددی برخوردار است که با بهره گیری صحیح از آنها می‌توان خود را از خارج بی نیاز کند.

 

حجت‌الاسلام قاسمی با اشاره به این‌که در شرایط تحریم، کشور ایران در یک بازه زمانی حدود 90 میلیارد دلار کالا وارد کرده است، گفت: ایران دو برابر فروش نفت، کالا از خارج وارد کرده است.

 

مسؤول نهاد نمایندگی دانشگاه فرهنگیان استان تهران با تأکید بر این که اگر ما تحریم هستیم، باید واردات را نیز تحریم کنیم، گفت: برخی از کشورها آمریکا را در تحریم ها همراهی می کنند، اما ما کالاهای آنها را تحریم نکرده ایم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی حمایت از تولید ملی و تولید کننده داخلی و توجه به فعالان اقتصادی و امور داخلی که این مهم مغفول مانده است و می توان با توجه بیشتر به آن، به نتایج مطلوبی دست یافت./1307/ت302/ح

ارسال نظرات