۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۲۷۱۵۴۴
امام جمعه تسوج:

رمضان ماه رحمت و مغفرت و سوزاننده گناهان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بجانی با بیان این‌که رمضان ماه رحمت و مغفرت و سوزاننده گناهان است، گفت: روزه ماه رمضان و فرصت شب های قدر سوزاننده گناهان و در نتیجه رقت قلب مؤمن، توجه به هم‌نوع و هم‌دلی میان آحاد جامعه است.
رمضان

حجت الاسلام بجانی، امام جمعه تسوج در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: ماه رمضان ماه یکی شدن و برابری است، چنانچه در روایت می فرماید؛ «انما فرض الله عز وجل الصیام لیستوی به الغنی و الفقیر».

 

وی ماه رمضان را فرصتی برای همدلی میان آحاد مختلف مردم خواند و تصریح کرد: عمدتا همزبانی بیشتر از همدلی دیده می شود، آنچه نیاز به توجه و تقویت است همدلی است، ماه رمضان با تمامی ویژگی های خود فرصتی مغتنم است.

 

امام جمعه تسوج روزه ماه رمضان را سبب همدلی عنوان کرد و ابراز داشت: روزه ماه رمضان با ویژگی درک شرایط فقرا سبب خواهد شد دل ها به یکدیگر نزدیک‌تر و شیوه زندگی ها شبیه تر شود، از این میان می توان افطاری ساده را یک حرکت جمعی برای بیان همدلی دانست.

 

وی افطاری ساده را سبب همدلی، انسجام و اتحاد میان احاد ملت دانست و تأکید کرد: افطاری ساده فرصتی برای همدلی است، افطاری ساده در حقیقت یکی شدن و رسیدن به حقیقت روزه ماه رمضان است، یعنی مساوی شدن فقیر و غنی است.

 

حجت الاسلام بجانی خاطرنشان کرد: در ماه رمضان روحیه‌ کمک به انسان‌ها، روحیه‌ تعاون در میان مردم رواج پیدا می‌کند، خودخواهی انسان به توجه نسبت به هم نوع تغییر می کند و همدیگر را در سر سفره افطاری ساده افطاری می دهند.

 

وی از دیگر فرصت های این ماه را رقت قلب مؤمن عنوان کرد و افزود: رمضان ماه رحمت و مغفرت است، ماه استغفار از گناهان است، گناه دل انسان را سخت و قسی می کند، دلی قسی از همدلی بی بهره است.

 

امام جمعه تسوج روزه ماه رمضان و فرصت شب های قدر سوزاننده گناهان و در نتیجه رقت قلب مؤمن، توجه به هم نوع و همدلی میان آحاد جامعه است./854/ت302/ح

ارسال نظرات