۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۲۷۱۸۳۷
امام جمعه بهبهان:

جدا شدن از قرآن، دور شدن از مسیر سعادت و خوشبختی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهبهان با تأکید بر این که قرآن راه بهتر شدن زندگی را به بشر یاد می‌دهد، گفت: جدا شدن از قرآن در حقیقت دور شدن از مسیر صحیح و سعادتمند است.‌
حجت الاسلام ابوعلي , امام جمعه بهبهان

حجت الاسلام عبدالرضا ابوعلی، امام جمعه بهبهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که قرآن شناسنامه عالم خلقت است، اظهار کرد: عالم خلقت، کتاب تکوین و خلقت و قرآن کتاب تدوین و تشریع است.

 

وی با بیان این که قرآن عالم هستی را تعریف و معنا می‌کند، گفت: این کتاب چگونگی عالم خلقت و راز و رمزهای عالم هستی را ذکر کرده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان با تأکید بر این که قرآن راه بهتر شدن زندگی را به بشر یاد می‌دهد، ادامه داد: در این مسیر انسان رهبری عالم خلقت را بر عهده دارد.

 

امام جمعه بهبهان با اشاره به این که اگر انسان قرآن را درک و فهم کند هم می تواند خود و هم جامعه را اصلاح و به زندگی بشریت کمک کند، ابراز داشت: شناخت قرآن راه عمل کردن به آن و تلاوت این کتاب مسیر شناخت آن است.

 

حجت الاسلام ابوعلی با اشاره به این که تلاوت و قرائت قرآن ثواب و فضیلت بسیاری دارد، ادامه داد: این عمل عبادت شمرده می شود اما تلاوت مقدمه شناخت و فهمیدن قرآن است.

 

وی با اشاره به این که ماه رمضان، ماه قرآن و ماهی که تلاوت این کتاب فضیلت بسیاری دارد است، اظهار داشت: تلاوت یک آیه قرآن معادل با ختم کل قرآن کریم است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان با بیان این که ماه رمضان بهار قرآن است، خاطرنشان کرد: ایجاد محافل انس با قرآن و جلسات آموزش تلاوت و تفسیر عملی حسنه است.

 

امام جمعه بهبهان گفت: انسان در ماه مبارک رمضان افزون بر شرکت در برنامه های گروهی مناجات و دعا، باید برنامه ریزی شخصی و فردی برای خود داشته باشد.

 

حجت الاسلام ابوعلی با اشاره به این که مسلمانان پیروان قرآن هستند، اما فاصله بسیاری با زندگی و معیارهای قرآنی داریم، ابراز داشت: جدا شدن از قرآن در حقیقت دور شدن از مسیر صحیح و سعادتمند است.

 

وی با بیان این که ماه رمضان باید به معنای واقعی ماه قرآن باشد، گفت: روزه و قرآن دو بال برای پرواز انسان و سیر کمال الهی در ماه رمضان هستند./9453/ت302/ح

ارسال نظرات