۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۰
کد خبر: ۲۷۱۸۸۵
آیت‌الله مهدوی:

بهشت دنیا در زمان ظهور اتفاق می‌افتد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مهدوی با بیان این که از زمان حضرت آدم(ع) همه منتظر ظهور امام زمان(عج) هستند، گفت: هدف خلقت بهشت بوده و بهشت دنیا زمان ظهور اتفاق می‌افتد.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری شامگاه گذشته در جمع طلاب اصفهان، با اظهار تأسف از این که در جامعه توجهی به این که در عصر غیبت قرار داریم نمی‌شود، گفت: ما به دستورات الهی اهمیت نمی‌دهیم و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه انجام نشده و صدای اذان در برخی نقاط این شهر شنیده نمی‌شود.

 

وی با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق(ع) بیان کرد: ابوحمزه ثمالی در اواخر عمر خود نزد امام جعفر صادق(ع) رفته و از این که عمر وی کفاف حضور در زمان ظهور امام زمان(عج) و جنگیدن در رکاب آن حضرت را نمی‌دهد اظهار نگرانی کرد، کسانی که زمان غیبت را درک نکرده بودند و حتی در زمان عمر آنها امام زمان(عج) به دنیا هم نیامده بود مشتاق حضور در دوره ظهور بودند حال ما را چه شده که به این درک نرسیدیم.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اعتقاد بر این که همه باید دست به دست هم داده و به سوی جامعه مهدوی حرکت کنیم، تصریح کرد: ابوحمزه سال‌ها منتظر بوده و فکر می‌کرد که می‌تواند جامعه جهانی حضرت مهدی(عج) را درک کند.

 

وی ادامه داد: برخی افراد در زمان حیات خود هرکاری می‌خواهند انجام می‌دهند اما زمانی که مرگ آنها می‌رسد نسبت به اعمال خود اظهار نگرانی می‌کنند و گویی باید زمان مرگ آنها فرا رسد تا به یاد اعمال و رفتار خود در دنیا بیفتند در حالی که اگر عقل انسان کار کند متوجه می‌شود که باید بندگی خدا را انجام داده و تا هنوز به پیری نرسیده در اعمال خود نظر کند.

 

آیت الله مهدوی با بیان این که مؤمن به دلیل ایمانش هیچ‌گاه خسران نمی‌بیند البته غبطه می‌خورد، خاطرنشان کرد: اگر چه ما زمان ائمه معصومین و پیامبر اکرم(ص) را درک نکردیم اما اگر بگوییم "یا لیتنا کنا معک" و این گفتن ما حقیقی بوده و انسان به راستی حسرت بخورد خدای متعال ثواب حضور در محضر آنها و شهادت در رکابشان را نصیب ما می‌کند.

 

وی با ابراز این که از زمان حضرت آدم(ع) همه منتظر ظهور امام زمان(عج) هستند، اظهار کرد: هدف خلقت بهشت بوده و بهشت دنیا زمان ظهور اتفاق می‌افتد و در زمان ظهور رجعت صورت می‌گیرد؛ بنابراین همه منتظر این هستند که زمان ظهور را دیده و عاقبت به خیر شوند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: باید درون خود تحول ایجاد کرده و مسیر خود را نسبت به گذشته عوض کنیم چرا که این راه که تا کنون آمدیم کامل نبوده و این گونه به جایی نمی‌رسیم، امام صادق(ع) به ابوحمزه فرمودند که کسی که ایمان حقیقی به اهل بیت داشته و گفتار ما را تصدیق کرده و منتظر رجعت و ظهور باشد نظیر کسی است که زیر پرچم حضرت مهدی(عج) به شهادت برسد./939/پ202/ج

 

ارسال نظرات