۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۲۷۱۸۹۴
نماینده ولی فقیه در لرستان:

شرط آگاه ساختن مردم ایمان و عمل صالح است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که تقوا شرط بندگی و ایمان و عمل صالح شرط آگاه ساختن مردم است، گفت: تزکیه و تقوا از طریق ایمان و عمل صالح است.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي ، نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‏ فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، شب گذشته، در تفسیر آیه 18 سوره فاطر که در مسجد بعثت خرم‌آباد برگزار شد، گفت: این آیه در رابطه با این است که در قیامت هر فردی جوابگوی عمل خویش است.

 

وی با بیان این که "کسی بار گناه دیگری را به دوش نمی‌کشد" در پنج آیه قرآن ذکر شده است، افزود: خداوند متعال در این آیه مبارکه می‌فرماید: «و هیچ بار بردارنده‌‏اى بار [گناه] دیگرى را برنمی‌‏دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با یادآوری به این که «و هیچ گناه کارى بار گناه دیگرى را بر دوش نمی‌‏کشد»، عنوان داشت: این جمله نشان دهنده عدل الهی و ‌شدت مجازات روز رستاخیز است.

 

وی با بیان این که انذارهاى پیامبر(ص) تنها در دل‌هاى آماده اثر می‌گذارد، خاطرنشان کرد: با توجه به آیات قرآن تا در دلى خوف خدا نباشد، در نهان و آشکار احساس مراقبت یک نیروى معنوى بر خود نمی کند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه تصریح کرد: انجام نماز قلب را زنده می‌‏کند و به یاد خدا وا می‌دارد.

 

وی با اشاره به این که خدای متعال از همگان بی‌‏نیاز است، یادآور شد: هر کس پاکى (و تقوا) پیشه کند نتیجه آن به خودش باز می‌گردد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی بیان داشت: بازگشت (همگان) به‌ سوى خداست و سرانجام به حساب همه رسیدگی می کند.

 

وی با بیان این که ناظر در قرآن به چند معنی است، افزود: نخست به معنای عدل است و عدالت خدا اقتضا می‌کند هرکس بار گناه خویش را به دوش بکشد.

 

امام جمعه خرم آباد با اشاره به آیات سوره فاطر بیان داشت: خداوند هیچ کس را به‌خاطر دیگری مجازات نمی‌کند و هرکس ذره‌ای عمل بد انجام دهد به همان اندازه مجازات می‌شود.

 

وی با بیان این که این آیه اشاره به شدت مجازات و عذاب دارد، عنوان داشت: در قیامت هرکس به‌خاطر گناهی که دارد، آن گناه آن‌چنان بر دوشش سنگینی می‌کند که دیگر به فکر بار دیگری نیست.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر این که با توجه به آیات باید درس بگیریم در روز قیامت روابط خویشاوندی تأثیر ندارد، اظهار داشت: مؤمنان در قیامت به فکر یکدیگر هستند و روابط دینی و معنوی اثرگذار است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان داشت: کسی‌ که تقوا ندارد، اعتقادی به پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) ندارد، هر چیزی که پیامبر(ص) گفته در او اثرگذار نیست.

 

وی در ادامه با بیان این که ایمان و عمل صالح از شروط بهره‌مندی از انذار و تبشیر است، افزود: تزکیه و تقوا از طریق ایمان و عمل صالح است./9459/پ202/ی

ارسال نظرات