۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۲۷۲۱۵۲

اجرای طرح تابستانی در مدارس علمیه آذربایجان شرقی

خبرگزاری رساـ معاون آموزش استان آذربایجان شرقی از برگزاری طرح تابستانی در مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: در حال حاضر در بیش از 10 مدرسه علمیه استان آذربایجان شرقی طرح تابستانی در حال برگزاری است.
معاونت آموزش حوزه علميه خواهران
حجت الاسلام مرتضی قربانی، معاون آموزش حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: در حال حاضر در بیش از 10 مدرسه علمیه استان آذربایجان شرقی طرح تابستانی در حال برگزاری است.
 
وی افزود: این طرح در مدارس علمیه سطح شهر تبریز، بناب، مراغه، شبستر و مرند در حال برگزاری است؛ طرح تابستانی عموما در دو دوره اردوی تابستانی و ترم تابستانی برگزار می شود.
 
معاون آموزش استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: طرح تابستانی در راستای ارتقای علمی و پایه ای طلاب در قالب ترم تابستانی و ارتقای کیفی دروس طلاب در قالب اردوی تابستانی در این مدارس در حال برگزاری است.
 
وی ادامه داد: از جمله اهداف این طرح تکمیل نواقص، ارتقای پایه طلاب مستعد، بهره گیری از فرصت تابستان، پر کردن اوقات فراغت طلاب و همچنین بهره گیری از فرصت معنوی ماه شریف رمضان با حضور طلاب در مدارس است.
 
حجت الاسلام قربانی در بخش دیگری از سخنان خود به ارتقای رتبه علمی مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: میانگین معدل استانی در حوزه آموزش یک نمره افزایش داشته است، این افزایش در حدود 1.5 نمره بوده و از معدل 14 به 15.56 افزایش یافته است.
 
وی در خصوص میانگین قبولی طلاب در سطح استان نیز اشاره و تصریح کرد: میزان قبولی طلاب نیز از افزایش چشم گیری برخوردار بوده است، میزان قبولی در خرداد سال جاری 86 درصد بوده است، این در حالی است که این میزان در سال گذشته 82 درصد بود.
 
وی به رتبه های کسب شده از سوی طلاب استان در المپیادهای کشوری اشاره کرد و اظهار داشت: طلاب آذربایجان شرقی در المپیاد کشوری که در چهار مقطع پایه های 3، 6، 8، 10 برگزار شد، که در مقطع نخست حائز رتبه اول و سوم، در مقطع دوم حائز رتبه اول شده ایم./854/ت302/ب4
ارسال نظرات