۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۷۲۲۲۲

برگزاری مراسم احیای شب قدر در 30 بقعه متبرکه خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزار مراسم احیای شب‌های قدر در 30 بقعه متبرکه استان خبر داد.
شب قدر کيمياترين دقايق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسادر بیرجند، حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران به برگزاری مراسم ویژه شب‌های قدر در 30 بقعه متبرکه خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: پیس بینی می‌شود در این مراسم بیش از 10 هزار نفر در سطح استان حاضر شوند.

 

وی افزود: برنامه محوری شب‌های قدر در شهرستان بیرجند به میزبانی امامزادگان باقریه برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: در شب‌های قدر محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری و قاریان مهمان از شهرهای تهران و مشهد برگزار می‌شود.

 

 حجت‌الاسلام گرایلی ادامه داد: مراسم ویژه شب‌های قدر در شب نوزدهم ماه رمضان در سربیشه و شب بیست و یکم در امامزادگان باقریه و شب بیست و سوم در فردوس برگزار می‌شود.

 

 وی تصریح کرد: سخنرانی، مداحی، دعاها و سوره‌های وارده در این شب‌ها و قرآن برسرگرفتن از برنامه‌هایی است که از آخر شب آغاز و تا قبل از سحر ادامه دارد.

 

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به این وسیله رفت‌وآمد برای مردم در نظر گرفته‌شده است، گفت: در این مراسم به شرکت‌کنندگان سحری داده خواهد شد.

 

 حجت‌الاسلام گرایلی با بیان این‌که از ابتدای ماه مبارک رمضان بیش از 500 محفل انسان با قرآن در بقاع متبرکه شاخص استان برگزارشده است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در شب‌های قدر و در روزهای عید سعید فطر موجی از روزه‌داران و مردم به بقاع متبرکه سرازیر شوند که امکانات لازم برای میهمانان و زائران در این شب‌ها و روزها فراهم‌شده است.

 

 وی همچنین با بیان این‌که مدرسه شبانه‌روزی قرآن کریم در شهرستان بیرجند به همت خیران راه‌اندازی شده است، افزود: تاکنون طلاب و خانواده‌های مذهبی استان از کلاس‌های این مدرسه استقبال بسیار خوبی داشته‌اند.

 

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به این‌که گسترش قرآنی مهم‌ترین راهکار برای مقابله با جنگ نرم فرهنگی دشمنان است، اظهار کرد: اداره اوقاف با همکاری خیران آماده راه‌اندازی مدارس قرآنی شبانه‌روزی در سایر شهرستان بوده و این مدارس می‌تواند تحولی مهم در فرهنگ قرآن آموزی در سطح استان ایجاد کند.

 

 وی ادامه داد: آموزش قرآن به فرزندان از توصیه‌های قرآنی به والدین بوده و یکی از وظایف والدین نسبت به فرزندان آموزش قرآن است که متأسفانه جامعه امروز نسبت به این موضوع بی‌تفاوت بوده و والدین تنها تأمین نیازهای مادی را برای تربیت فرزندان خود کافی می‌دانند.

 

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی یادآور شد: اگر فرزندان خود را با قرآن مأنوس کنیم خواهیم توانست آن ها را از خطر انحراف در امان نگه‌داشته و یک مدینه فاضله اسلامی داشته باشیم./968/

ارسال نظرات