۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۲۷۳۱۴۶
آیت‌الله مظاهری:

ارادت خود را به امام علی با استدلال عقلی و عقیده صحیح کامل کنیم

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: باید درباره ولایت کار بکنیم تا حرف‎های ما استدلالی شود، ما از نظر محبت و عشق بسیار بالا هستیم و باید خیلی شکر بکنیم، پدران و مادران ما این ذوق را در ما ایجاد کردند و دل ما را پر از محبت علی(ع) و اهل‎بیت(ع) کردند.
آيت الله حسين مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان چهارشنبه پس از نماز ظهر و عصر در ادامه جلسات اخلاقی ماه رمضان گفت: متأسفانه ما در ولایت کوتاهی کردهایم، این شکایت به حوزههای علمیه هم هست، منبرهای ما باید به موضوع ولایت اختصاص یابد و از آن با استفاده از روایتهای پایهدار و صحیح درباره امام علی(ع) استفاده بکنیم.

 

وی افزود: دانشگاههای ما هم درباره ولایت باید کار بکند تا حرفهای ما استدلالی شود، ما از نظر محبت و عشق بسیار بالا هستیم و باید خیلی شکر بکنیم، پدران و مادران ما این ذوق را در ما ایجاد کردند و دل ما را پر از محبت علی(ع) و اهلبیت(ع) کردند.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: شعار ما هم در تشیع خوب است، در جلسات دهه محرم و در ماه مبارک رمضان هم از نظر شعار در تشیع خوب است، البته به اندازه عشق و محبتمان نیست، اما باید در استدلال و عقیده هم قوی شویم.

 

وی بیان کرد: دشمن دارد در دانشگاهها کار میکند و شبهات را یکی پس از دیگری درباره ولایت مطرح میکند، باید روزی یکی دو ساعت درباره ولایت کار بکنیم که آن عشق و شعار همراه با استدلال باشد.

 

حضرت آیتالله مظاهری با بیان این که در دانشگاهها و حوزههای علمیه و روی منبرها باید ولایت با استدلال مطرح شود، اظهار کرد: آن چه کم داریم استدلال است، مایه علمیاش را هم داریم اما کار نکردهایم، نیازی هم به دانشگاه رفتن و ترم گذاشتن و اینها ندارد، بزرگان شیعه کار کردهاند و ما باید حق بزرگان را ادا کنیم.

 

وی گفت: مرحوم علامه امینی در الغدیر بسیار زحمت کشیدهاند، علامه امینی در الغدیر کتابخانههای بسیاری را در 12 جلد کتاب گردآوری کردهاند، حق علامه امینی را باید بدهیم که حق ایشان مطالعه کردن و مباحثه کردن این کتابها است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان این که حق مولا علی(ع) را ادا نکردهایم، خاطرنشان کرد: اگر صاحب این کتابها به ما بگویند چرا کار نکردی، جوابی نداریم، کارهایش را آنان انجام دادهاند و به عنوان کتاب که هم سنی و هم شیعه کتابهایشان را قبول دارند، اما متأسفانه ما در این زمینه کوتاهی کردهایم.

 

وی ابراز کرد: شیعه در ولایت مستغنی است، روایت‌ها و احادیث بسیاری در زمینه ولایت وجود دارد، یک روایتی هست که ایمان امام علی(ع) از ایمان همه جهان یعنی از جبرییل(ع)، حمله عرش و آینده و گذشته بالاتر است، این روایت مسلم است و سنی‌ها این روایت را در صحاح سته نقل کرده‌اند./914/پ202/ش

ارسال نظرات