۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۲۷۴۰۸۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

حجاب مقدمه معنویت است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان این که حجاب مقدمه معنویت است، گفت: فلسفه وجودی حجاب و عفاف حفظ ارزش و احترام زن است.
حجت الاسلام حنان ، مديرکل ارشاد لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حمیدرضا حنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، صبح امروز در همایش حجاب و عفاف که در سالن شهید آوینی ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، گفت: میزان ارزش هر زنی به میزان رعایت حجاب و عفاف آن زن بستگی دارد.

 

وی با بیان این که هرچه رعایت حجاب و عفاف از سوی افراد جامعه بالاتر رود ارزش آن جامعه و افراد آن بالاتر می رود، افزود: حجاب مقدمه معنویت است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: ایجاد روحیه معنویت در جامعه نقش بسزایی در حفظ سلامت و سعادت آن جامعه دارد.

 

وی در ادامه با بیان این که جامعه ای که در آن برهنگی رواج یابد با معنویت در تناقض است، عنوان داشت: رواج برهنگی، بدحجابی و کم شدن حجاب و عفاف موجب می شود معنویت نیز در جامعه کمرنگ شود.

 

حجت الاسلام حنان با تأکید بر این که برهنگی و معنویت جمع پذیر نیستند، خاطرنشان کرد: باید با گسترش معنویت از رواج بدحجابی و بی حجابی جلوگیری کرد.

 

وی ادامه داد: باید مسأله حجاب و عفاف افراد جامعه مورد توجه ویژه قرار گیرد تا معنویت در جامعه حاکم شود.

 

حفظ حجاب و عفاف پیام آور امنیت، آرامش و آسایش است

حجت الاسلام حنان با بیان این که حفظ حجاب و عفاف پیام آور امنیت، آرامش و آسایش است، تصریح کرد: حجاب مقدمه رسیدن به کمال است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان این که استیفای حقوق زنان از فلسفه های حجاب و عفاف است، اظهار داشت: حجاب و عفاف مقدمه استیفای حقوق زنان است.

 

وی در ادامه با بیان این که توجه نشدن به مسأله حجاب و عفاف با حفظ حقوق زنان منافات دارد، خاطرنشان کرد: رسیدن زنان در همه جوامع به حقوقشان منوط به استیفای حقوق حجاب آنان است.

 

حجت الاسلام حنان تأکید کرد: سازمان ملل باید برنامه ریزی کند تا زنان جوامع مختلف به حقوق خویش برسند.

 

حجاب در منافات با حقوق بشر نیست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان این که حجاب در منافات با حقوق بشر نیست، افزود: مسأله حجاب امری فطری است و برای امرفطری نیاز به دلیل نیست./9459/پ202/ب4

ارسال نظرات