۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۷۴۱۵۰
حجت الاسلام محمدی:

اقتدار نظامی لازمه حیات سیاسی است/ مؤمنان هیچ‌گاه میدان را برای دشمن خالی نمی‌کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که آیات قرآن همواره بر اقتدار امت اسلامی در مقابل دشمنان تأکید دارند، گفت: حضرت علی(ع) هم در نهج‌البلاغه اقتدار نظامی را لازمه حیات امت اسلامی می‌دانند.
حجت‌الاسلام رضا محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا محمدی، استاد حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به این‌که آیات قرآن همواره بر اقتدار امت اسلامی در مقابل دشمنان تأکید دارند، گفت: حضرت علی (ع) هم در نهج‌البلاغه اقتدار نظامی را لازمه حیات امت اسلامی می دانند.

 

وی افزود: آیات قرآن کریم در بیان ویژگی‌های مومنان می‌فرمایند که مومنان نسبت به هم مهربان بوده و در مقابل دشمن با شدت و سختی برخورد کرده و همواره در مقابل دشمن استوار بوده و میدان را برای حضور دشمنان خالی نمی کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: مسلمانان همواره در مقابل دشمنان مقتدر بوده‌اند و از مرزهای اعتقادی و سیاسی خود دفاع کرده‌اند و خداوند از این همت مسلمانان برای دفاع از مرزهای عقیدتی و سیاسی با عنوان جهاد یاد کرده و بالاترین ثواب برای جهاد در راه خدا قرار داده است.

 

وی ادامه داد: حضرت امیر (ع) اقتدار نظامی را برای حیات امت اسلامی اساسی می‌دانستند و به همین خاطر تأکید ویژه یا به آموزش نظامی سربازان داشتند.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به این‌که حضرت امیر(ع) می‌فرمودند که سرباز مسلمان در هیچ شرایطی در میدان جنگ شمشیر خود را رها نکرده و دست از نبرد نمی کشد، اظهار کرد: به همین خاطر حضرت امیر در میدان جنگ علیه دشمنان شجاعانه نبرد می کردند.

 

وی استواری در جهاد را دیگر ویژگی سرباز مسلمان عنوان کرد، گفت: مؤمن هرگز از مرگ نمی‌ترسد و هیچ چیز مانند مرگ در راه خدا برای او شیرین نیست و جهاد در راه خدا را برابر با زندگی جاودان می داند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که دشمن همواره می‌خواهد مسلمانان را به تسلیم در برابر خود وادار کند، اظهار کرد: حربه های نظامی بخشی از حربه های دشمنان اسلام برای تضعیف اسلام است و آن‌ها از حربه های فرهنگی هم برای به تسلیم واداشتن مسلمانان استفاده می کنند.

 

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: دستورات اسلام در خصوص اقتدار نظامی مسلمانان تنها منحصر به صدر اسلام نیست بلکه مسلمانان باید در تمامی اعصار از وجود یک نیروی نظامی مقتدر برخوردار باشند.

 

وی با اشاره به این‌که حفظ اسرار نظامی و عدم نفوذ اطلاعات از استراتژی های مهم در نبرد علیه دشمنان اسلام است، یادآور شد: تا زمانی که مسلمانان اسرار نظامی خود را حفظ کرده و فاش نکند دشمن نخواهد توانست بر آنها مسلط می‌شود اما فاش کردن اسراسر نظامی موجب سلطه کافران و مشرکان بر مسلمانان می شود./837/پ202/ف

ارسال نظرات