۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۲۷۴۷۲۲
استاد حوزه علمیه:

لازمه حفظ لسان انس دائمی با قرآن کریم است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه و دانشگاه با بیان این که لازمه حفظ لسان انس دائمی با قرآن کریم است، گفت: در روایت از امیر مومنان آمده که اگر کسی حفظ لسان کند به تمام قرآن عمل کرده است البته حفظ لسان به معنی سکوت و سخن نگفتن نبوده و در واقع به معنی حرف زدن روی قاعده قرآن است.
حجت الاسلام معمار منتظرين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سعید معمار منتظرین استاد و محقق حوزه علمیه اصفهان، ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد رضوی با اشاره به آیه 152 سوره انعام گفت: قرآن کریم دستور می‌دهد زمانی که سخنی می‌گویید مراعات عدالت را بکنید و امام علی(ع) عدل را قرار دادن هر چیز در جای خودش تعریف کردند.

 

وی با بیان این که قرآن تبیین کننده هر چیز است، تصریح کرد: بنابراین قرآن جایگاه هرچیز را بیان کرده و ما نیز باید موافق با تبیین کتاب خدا سخن بگوییم، حکم به عدل حکم به انزل الله است و قول به عدل موافق ما انزل الله سخن گفتن می‌باشد و ظلم مقابل عدل است.

 

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به "من حفظ لسانه فقد عمل بالقرآن کله" خاطرنشان کرد: در روایت از امیرمومنان آمده که اگر کسی حفظ لسان کند به تمام قرآن عمل کرده است، خداوند انبیا را با کلام و سخن گفتن مبعوث کرده بنابراین حفظ لسان به معنی سکوت و سخن نگفتن نبوده و در واقع به معنی حرف زدن روی قاعده قرآن است.

 

وی ادامه داد: اگر می‌خواهید فرزندانتان سالم رشد کنند با قول سدید با آنها سخن بگویید که قول سدید به معنی آشنایی با کتاب خدا است و باید در ابتدا تقوا را رعایت کرده و سپس محکم حرف بزنید تا کار شما اصلاح و گناهانتان بخشیده شود همان طور که امام علی(ع) فرمودند بر شخص دروغگو همین بس که هرچه را می‌شنود بیان کند و ایشان اشاره داشتند که فاصله بین حق و باطل 4 انگشت است.

 

حجت الاسلام معمار منتظرین با بیان این که لازمه حفظ لسان انس دائمی با قرآن کریم است، اظهار داشت: تدبر وسیله قرائت است و باید دائم قرآن را قرائت کرد که این قرائت به همراه خواندن تفسیر مفید خواهد بود و تفسیر المیزان در این زمینه مفید است.

 

وی با اشاره به کمبود آب در کشور بیان کرد: قرآن می‌فرماید "هو الذی ینزل الغیث من بعد ما قنطوا و ینشر رحمته و هو الولی الحمید" که قنوط به معنی اشد یأس است و خداوند به نام "ولی" برای بندگانش رحمت می‌فرستد البته باید کمبودهایی وجود داشته باشد تا بندگان خدا بغی نکنند و در این مسأله نشانه‌هایی وجود دارد.

 

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه اصفهان با بیان این که هرکسی به کربلا برود به خیر کثیر رسیده، گفت: راه اتصال به کربلا سلام روزانه به سیدالشهدا است و نباید از روضه هفتگی غافل شد، اگر اتصال به امام حسین(ع) شروع شد باب فهم قرآن برای انسان باز می‌شود و به هدایت قرآن راه پیدا می‌کنیم./1304/پ202/ب4

ارسال نظرات