۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۲۷۵۰۲۳
عضو هیأت رییسه مجلس:

نباید هیچ راهی برای نقض تعهد غرب در توافق وجود داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز با اشاره به احتمال تفسیر به رأی بندهای توافق هسته ای از سوی طرف غربی گفت: نباید هیچ راهی برای نقض تعهد غرب در توافق وجود داشته باشد.
محمدحسين فرهنگي، عضو هيئت رئيسه مجلس


محمدحسین فرهنگی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به پایان مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 5+1 در وین و جمع بندی حاصل شده در جریان گفت‌وگوهای فشرده با طرف غربی اظهار داشت: جا دارد از تمامی تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشم.


وی با بیان این‌که سخنان مقامات آمریکایی با برداشت هیأت ایرانی از جمع‌بندی توافق احتمالی متفاوت بوده است، گفت: عبارات به کار رفته در متن توافق هسته ای، کلی، دو پهلو، مبهم و قابل تفسیر به رأی از سوی طرف غربی است، نباید هیچ راهی برای نقض تعهد غربی در توافق وجود داشته باشد.


نماینده مردم تبریز با اشاره به این‌که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وکلای ملت در بهارستان تک تک بندهای این توافق را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد، تصریح کرد: مجلس بر حسب وظایف قانونی و نظارتی خود در مورد بررسی و اصلاح متن توافق اختیاراتی دارد که حتی ممکن است آن را رد کند.


فرهنگی با بیان این‌که اگر اولین قطعنامه شورای امنیت سامان ملل در مورد موضوع هسته ای ایران صادر شود، تا حدودی ابهامات برطرف می شود، خاطرنشان کرد: ضمن قدردانی از تلاش هیأت مذاکره کننده ایرانی باید منتظر اقدامات عملی طرف غربی به ویژه آمریکا در انجام تعهد بعد از نهایی شدن آن باشیم.


وی با اشاره به این‌که بدعهدی، خوی استکباری و سیاست های جنگ‌افروزانه آمریکایی‌ها سابقه سیاهی از ایالات متحده در اذهان عمومی مردم ایران ایجاد کرده است، گفت: این توافق می تواند آثار مثبت و در عین حال منفی به دنبال داشته باشد که با بررسی های دقیق تر می توان به حقیقت امر رسید./853/ت302/ش

ارسال نظرات