۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۲۷۶۱۳۰
فعال رسانه ای در گفت وگو با رسا:

مبارزه با آمریکا و استکبار جزء مبانی انقلاب اسلامی است/ دانشگاه محل تحصیل علم است نه سالن رقص و آواز

خبرگزاری رسا ـ فعال رسانه ای با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر اینکه مبارزه با آمریکا و استکبار تعطیل بردار نیست، بلکه جزء مبانی انقلاب اسلامی است، گفت: استکبار در فرهنگ سیاسی ما به معنی سلطه طلبی، برتری جویی و نوعی تکبر در برابر ملت ها و دولت ها است، دین اسلام و قرآن کریم هیچگونه راهی برای نفوذ و تسلط کفار بر مسلمانان نگذاشته است.
استکبار ستيزي

ابراهیم رضایی، فعال رسانه ای در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر در تحلیل فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان و نمایندگان تشکل های دانشجویی و تأکید ایشان به اینکه مبارزه با آمریکا و استکبار تعطیل بردار نیست، بلکه جزء مبانی انقلاب اسلامی است، گفت: استکبار در فرهنگ سیاسی ما به معنی سلطه طلبی، برتری جویی و نوعی تکبر در برابر ملت ها و دولت ها است دین اسلام و قرآن کریم هیچگونه راهی برای نفوذ و تسلط کفار بر مسلمانان نگذاشته است.

 

وی افزود: توحید اصل اول این دین است که اجازه پرستش هیچ احدی جز خدا را نمی دهد ازاین رو هیچ مسلمانی نباید زیر بار استکبار و مستکبران برود؛ بر طبق قواعد شریعت اسلامی استکبارستیزی و مبارزه با استکبار وظیفه همه مسلمانان است، گرچه در تفسیر آمریکایی از اسلام، مبارزه با استکبار جایی ندارد اما در اسلام ناب محمدی استکبارستیزی اصلی محکم و استوار است و این مفهوم جزء کلیدی ترین مفاهیم انقلاب اسلامی بوده است و نمونه های بارز تحقق مبارزه با استکبار را در طول تاریخ از عاشورای حسینی تا دفاع مقدس و امروز در نبردهای مستقیم و نیابتی جبهه جهان اسلام علیه آمریکا (به عنوان مظهر استکبار) را دیده ایم .

 

رضایی در پاسخ به اینکه علت تأکید رهبر انقلاب به مذاکره فقط در موضوع هسته ای است و نه چیز دیگری بیان داشت: ایالات متحده آمریکا در چند دهه گذشته ثابت کرده که دولتی فریبکار، عهدشکن و غیرقابل اعتماد و همچنین ظالم و زورگو است، تعبیر امام راحل درباره این رژیم به «شیطان بزرگ» به درستی ماهیت آن را نشان می دهد.

 

وی با بیان اینکه سیاهه جنایات و دشمنی واشنگتن علیه دولت و ملت ایران مفصل است، افزود: بر طبق این سابقه طبیعی است که سیاست جمهوری اسلامی ایران عدم رابطه و مذاکره با دولتی است که در طی چند دهه گذشته از هیچ اقدام خصمانه ای علیه کشورمان دریغ نکرده است از این رو هر چند بنا به مصالحی و برای تجربه تاریخی و روشن شدن افکارعمومی با مقامات این کشور در موضوع هسته ای مذاکره کرده ایم اما نمی توان آن را به سایر موضوعات تعمیم داد و در سایر موارد با آنها مذاکره کرد.

 

این فعال رسانه ای با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بیستم فروردین ماه امسال در دیدار با مداحان، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «ما در هیچ موضوع دیگری فعلاً با آمریکا مذاکره نداریم؛ هیچ؛ این را همه بدانند؛ نه در مسائل منطقه، نه در مسائل گوناگون داخلی، نه در مسائل بین المللی؛ امروز فقط موضوع مورد بحث و مورد مذاکره مسائل هسته ای است».

 

وی در تحلیل آفات و آسیب های برخی گروه ها که امروز در مصدر امور قرار گرفته اند و به دنبال محدود و منزوی کردن نیروهای انقلابی و ارزشی در فضای دانشگاه ها هستند، با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب که نباید فضای فعالیت تشکل های دانشجویی  را محدود کرد، گفت: همیشه گروه ها و گروهک های سیاسی چشم طمع به دانشگاه و دانشجو داشته اند و سعی می کنند که از این محیط یارگیری کنند، از طرفی سکولاریزه کردن و ضدنظام کردن محیط پرانرژی دانشگاه آرزوی بدخواهان نظام و انقلاب است. طبیعی است که تشکل های انقلابی دانشجویی در ضدیت کامل با اهداف این مغرضان هستند ازاین رو تلاش می کنند تا آنان را محدود و حذف کنند.

 

رضایی افزود: محدودیت هایی که طی دو سال اخیر برای برخی تشکل های انقلابی در دانشگاه بوجود آمده و اجازه میدان دادن به آنها را نمی دهند عموماً از سوی هواداران نظام سلطه در دانشگاه بوده است، سربازان بی جیره و مواجبی که برای خنک کردن دل استکبار، انقلابیون دانشگاه را محدود می کنند و در عین حال پای سفره نظام جمهوری اسلامی نیز می‌نشینند! مطمئن باشید که اگر این تشکل های انقلابی و مؤمن نبودند امروز وضعیت دانشگاه به مراتب بدتر از وضع کنونی بود و تبدیل به جولانگاه افراطیون و ضدانقلاب شده بود.

 

این فعال رسانه ای در تحلیل اینکه رهبر معظم انقلاب، برگزاری کنسرت های موسیقی به بهانه نشاط بخشی به محیط های دانشجویی را غلط ترین کارها خواندند، بیان کرد: دانشگاه محل تحصیل علم است نه سالن رقص و آواز. برخی تازه از راه رسیده ها دانشگاه را با خانه موسیقی اشتباه گرفته اند. بدیهی است که کشاندن دانشگاه به سمت موسیقی و اردوی مختلط و بی بندوباری نتیجه ای جز به فساد کشاندن دانشجویان و دوری آنان از علم گرایی و در نتیجه توقف رشد علمی کشور نخواهد داشت.

 

رضایی اضافه کرد: معتقدم دغدغه رهبر انقلاب درباره کنسرت موسیقی و اردوی مختلط ناشی از نگاه اسلامی ایشان مبنی بر پاک ماندن دانشگاه از گناه و نگاه ملی ایشان مبنی بر پیشرفت علمی کشور است. تفکری پوپولیستی در برخی ارگان‌های دولتی وجود دارد که فکر می کند با اردوی مختلط و کنسرت می تواند خود را بر مردم تحمیل کنند، تفکر خطرناک تری نیز در این ارگان‌ها رخنه کرده که تلاش دارد با انحراف دانشگاه و دانشجو به عنوان عنصر فعال جامعه، جلوی پیشرفت کشور را بگیرد، آنها نمی خواهند از این دانشگاه، احمدی روشن و رضایی نژاد و شهریاری بیرون بیاید، ترجیع می دهند دانشگاه دخمه ای باشد که افکار غرب وحشی را نشخوار کند و هیچ دردی از مملکت دوا نکند.

 

وی در پاسخ به این سؤال که چرا برخی جریان های سیاسی راه یافته در دولت به دنبال گماشتن عناصر نامطمئن و غیرارزشی در مصادر امور هستند با توجه به اینکه رهبر انقلاب بر لزوم بکارگیری اساتید و نیروهای ارزشی توصیه کردند، بیان داشت: ریشه ماجرا به آنجایی برمی گردد که برخی تصمیم گیران در دولت گمان می برند که مدیون برخی جریان های اقلیت افراطی هستند ازاین رو سیاست خود را بر این گذاشته اند که دل این جماعت را بدست آورند و با دادن مسئولیت های نظام اسلامی به اینها پشتوانه رأی خود در انتخابات 96 را تضمین کنند.

 

وی افزود: متأسفانه آنچه ارزشی ندارد منافع مردم و کشور است. قبیله گرایی درد مشترک دولت های ماست، فلان آقا با اینکه توان و لیاقت ندارد باید پست بگیرد چون زمانی از جلوی ستاد رد شده است، یا در انتخابات به کاندیدای قبیله رأی داده است. از آن طرف عناصر متعهد و انقلابی حذف می شوند چون در انتخابات به ایشان رأی نداده اند. شوربختانه دولت فعلی در قبیله گرایی گوی سبقت را از قبلی ها ربوده و رأی دادن به آنها در انتخابات خط قرمز ایشان در انتخابات مدیران بوده است، نتیجه این سیاست رها شدن مملکت و تذکر چندباره رهبر معظم انقلاب است./833/ت302/ح

ارسال نظرات