۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۲۷۶۳۳۰

همایش توجیهی طلاب جدیدالورود حوزه علمیه زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش توجیهی طلاب جدید الورود حوزه علمیه زنجان امروز با حضور طلاب، مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان و امام جمعه زنجان برگزار شد.
گردهمايي طلاب جديد الورود حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام حسن بیات، مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان، امروز در همایش توجیهی طلاب جدید الورود حوزه های علمیه زنجان ضمن عرض تبریک به سبب قبولی در آزمون های ورودی و ورود به حوزه علمیه گفت: نخستین سوالی که در بدو ورود به حوزه علمیه باید به آن پاسخ دهیم این است که هدف ما از ورود به حوزه علمیه چیست.

 

وی در ادامه با اشاره به اهداف بلند ورود به حوزه های علمیه اظهار داشت: باید به این سوال پاسخ دهید که با چه آرمان هایی به این مرکز علمی دینی وارد می شوید که البته پاسخ به این سؤال با توجه به ماهیت علوم حوزوی بسیار راحت است.

 

این مقام مسؤول در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به علوم حوزوی می توان فهمید که هدف از ورود به حوزه های علمیه تفقه در دین و یادگیری مباحث دینی در بسیاری از موضوعات است که قطعا عمر به اندازه آموزش و یادگیری همه آنها کفاف نمی دهد چرا که این علوم مانند دریایی بیکران هستند.

 

حجت الاسلام بیات در پایان به امتیازات ورود به حوزه علمیه برای ادامه تحصیل اشاره و تأکید کرد: پس از ورود به حوزه به تمامی سؤالاتی که در زمینه های مختلف در ذهن ما وجود دارد می توان پاسخ های بسیار مناسبی پیدا کرد چرا که دین اسلام برای تمامی سؤالات، پاسخ هایی دارد اما بستگی دارد که طلبگی ما به چه گونه ای باشد.

 

گفتنی است؛ به محض ورود نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان به محل همایش که در حسینیه اعظم زنجان برگزار می شد؛ حجت الاسلام بیات سخنان خود را نیمه کاره تمام و ادامه سخنرانی را به ایشان محول کرد./949/پ202/ب4

ارسال نظرات