۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۲۷۶۶۴۶
با حضور آیت الله موسوی جزایری:

آیین تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان خوزستان در اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان خوزستان با حضور آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در استان در شهر اهواز برگزار شد.
مراسم توديع و معارفه مدير حوزه علميه خواهران استان خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیین تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان خوزستان با حضور آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان پیش از ظهر امروز در بیت آیت الله موسوی جزایری در اهواز برگزار شد.

 

براساس این گزارش حجت الاسلام عبدالامیر سلطانی در این آیین تودیع و از تلاش های ایشان تقدیر و حجت الاسلام مسعود لویمی، مدیر معاونت مراکز آموزش علوم اسلامی خواهران اهواز، به عنوان مدیر حوزه های علمیه خواهران خوزستان معارفه شد.

 

بنابر این گزارش آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان با تشکر از فعالیت های حوزه های علمیه خوزستان که فعالیت های قابل توجهی را انجام داده اند، ابراز داشت: در این عرصه حجت الاسلام سلطانی زحمات بسیاری را انجام داده اند.

 

وی با بیان این که حجت الاسلام لویمی، مدیر جدید حوزه علمیه خوزستان سابقه طولانی درباره حوزه خواهران دارند، عنوان کرد: پیش از این مسؤولیت در بخش آموزش علوم اسلامی خواهران فعالیت می کردند.

 

آیت الله موسوی جزایری ادامه داد: حجت الاسلام لویمی، دوره های طلبگی را به صورت پاره وقت برای زنان خانه‌دار برگزار و مباحث دینی، اعتقادی و اخلاقی را به آنها آموزش داد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان تأکید کرد: حوزه های علمیه خواهران، حوزه ای جامع‌الشرایط و خوب است؛ حوزه های علمیه خواهران و برادران هر دو باید مورد توجه قرار گیرند.

 

حجت‌الاسلام رسول ابراهیمیان، معاونت حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان این که حوزه علمیه خواهران خوزستان از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار است، ادامه داد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه نگاه ویژه ای به حوزه های خوزستان دارد.

 

وی با اشاره به این که به حمایت بیشتر از حوزه های علمیه خواهران نیازمند هستیم، عنوان کرد: باید در میان حوزه های علمیه توازنی برقرار شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان این که استان خوزستان از لحاظ برخورداری از مدارس علمیه بسیار دارای رتبه سوم است، ابراز داشت: حوزه‌ علمیه خواهران خوزستان از جنبه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دارای رتبه نخست است.

 

در ادامه گزارش، حجت الاسلام عبدالامیر سلطانی، مدیر پیشین حوزه های علمیه خوزستان، با بیان این که دغدغه اصلی بنده در مدت فعالیت خواهران فارغ التحصیل بود، بیان داشت: در این راستا برنامه های آموزشی پی در پی و مهارت افزایی در عرصه های قرآنی، مذهبی، آموزش و سخنروی را برای خواهران حوزوی برگزار شد.

 

وی در بخشی از سخنان بیان داشت: از آیت الله موسوی جزایری درخواست داریم که مسؤولیت زعامت حوزه های علمیه خواهران را برعهده بگیرند؛ از نظر فضای ساختمانی و اعتباری باید توجه بیشتر شود./9453/پ202/ح

ارسال نظرات